Regionální ředitel Vojtěch Duffek je ve finančním světě již 16 let a za tu dobu nasbíral mnoho zkušeností, které nyní ve své kariéře zúročuje. Jaká byla jeho cesta a které překážky musel překonat? Jak vypadá ideální nováček do jeho týmu? A proč by měl rád ze svých spolupracovníků rentiéry? To vše se dozvíte v novém rozhovoru.
Vojto, jak dlouho se již ve finančním světě pohybujete?
V branži působím již od roku 2008 a letos v květnu jsem tak oslavil 16. výročí mého působení ve finančním světě.
Jaká byla vaše cesta k současné pozici Regionálního ředitele? Jaké překážky jste musel překonávat a co vám nejvíce na této cestě pomohlo?
Cesta byla velice zábavná a poučná. Dá se říci, že mi tato profese kompletně změnila život. Začal jsem jako junior konzultant a díky možnosti vydat se v kariéře manažerskou cestou jsem se nakonec propracoval až na ředitele obchodního týmu. Na pozici regionálního ředitele jsem od roku 2017 a od té doby jsem zažil ty nejlepší roky mého podnikání. Hodně tomu pomohla změna společnosti, se kterou jsem začal spolupracovat po roce 2017.
Naučil jsem se to, že člověk by měl pracovat hlavně sám na sobě a až pak řešit okolí a ostatní lidi, ne naopak. Zároveň se snažím aktivně formovat své okolí tak, aby se v něm člověk dlouhodobě cítil dobře a komfortně. To se týká lidí, které k sobě pouštím v businessu i v osobním životě. Řeším jak, čím a kým naplňuji svůj volný čas nebo kým se nechávám vzdělávat a rozvíjet…Vše má zásadní vliv na to, jak se cítím a jakou mám pak energii. Je třeba se také pravidelně odměňovat a stále se tak na něco těšit.
K úspěchu mi pomohlo právě velmi kvalitní pracovní prostředí, do kterého jsme v roce 2017 přišli na pozvání zemského ředitele Lukáše Gašníka. Dnes jej utváří i ostatní kolegové z 4fin a členové mého týmu. Dále rozhodně pomohla k úspěchu má silná vůle vydržet v něčem, i když se aktuálně dvakrát nedaří. Vydržet, i když se hodně lidem má práce zpočátku nelíbila a odrazovali mě všemožnými způsoby. Vnitřně jsem vždy cítil, že jsem někomu užitečný, pomáhám klientům mít se lépe a proti zbytku trhu máme vysokou přidanou hodnotu, a tyto pocity časem stále sílily, když se spokojení klienti stále ve větší míře vraceli velice spokojeni. A to je právě základ každého úspěchu, stále se vzdělávat, mít na prvním místě vždy užitek pro klienta a dělat business prostě tak, jako bych ho chtěl dělat navždy.
Nábory nových spolupracovníků jsou stále aktuální napříč celou společností. Jak vypadá ideální kandidát do vašeho týmu?
Rozhodně nezvládne uspět každý a ten, kdo chce dnes uspět ve světě financí a ve 4fin, musí být primárně komunikativní a důvěryhodný pro své okolí. Dále musí mít schopnost rychle se učit velké množství nových informací a souvislostí. A v neposlední řadě by měl být schopen předávat informace svým klientům jednoduše a srozumitelně. Také se neztratí obchodní duch a pozitivní vztah k číslům/financím, a také ochota a chuť pomáhat druhým.
Zaměřujete se spíše na oslovování potenciálních kolegů z konkurenčních společností nebo spíše zcela mimo finanční svět?
Mně dává smysl oslovovat obě dvě kategorie spolupracovníků. Mám v týmu hodně lidí z obou táborů zhruba v poměru 50/50. Náborovat jen jeden typ lidí mi přijde chybou, protože na obou stranách jsou moc zajímavé osobnosti, které se pro práci ve 4fin velmi hodí. Posledním příkladem může být má devátá přímá spolupracovnice z dubna 2024, která již po 6 měsících spolupráce předčí svými výsledky i kolegy, kteří jsou u nás v týmu 2-3 roky. Sama je právě z „netrhu“, tzn. že naši práci nedělala nikde jinde. Ale když se spojí výše uvedený mix vlastností a samozřejmě výborné vedení, tak to prostě funguje 😉.
Existují nějaké benefity, které společnost 4fin nabízí, jež považujete za klíčové, aťuž pro samotnou práci finančního konzultanta nebo právě jako pomoc při získávání nových spolupracovníků?
Rozhodně ano, je jich tolik, že je ani všechny nelze jmenovat. Ty hlavní pro mě jsou:
- Hodnota a odkup kmene – garance odkupu kmene po 5 letech spolupráce za min. garantovanou částku.
- Akviziční finanční balíčky pro nově nastupující kolegy.
- Vzdělávání konzultantů a to jak nováčků, pokročilých, tak i zkušených seniorních konzultantů.
- IT nástroje na tvorbu finančního plánu pro klienta a nástroje na uzavírání fin.produktů.
- Propracovaný manažerský systém a manažerské nástroje na vedení a adaptaci nováčků a pokročilých poradců.
Na čem s vaším týmem aktuálně nejvíce pracujete a jaké máte plány do budoucna?
Jelikož je náš hlavní produkt spokojený klient s vysokým majetkem a pasivním příjmem, tak primárně zdokonalujeme a rozšiřujeme své znalosti v rámci investičních produktů. Ať už jsou to tradiční retailové fondy na tradiční investiční aktiva, tak i fondy kvalifikovaných investorů či private equity.
V plánu je ze všech mých kolegů udělat rentiéry, kteří budou mít čas na své rodiny, cestování, koníčky a sami na sebe a budou mít již ve svém diáři převážený volný čas nad tím pracovním😉. Nyní to tak ještě nemají, ale často si neuvědomují, že do 5 až 10 let to tak můžou pohodlně mít. Většina jejich vrstevníků to tak nebude mít bohužel nikdy, resp. ne v nejbližších 20-30 let, než půjdou do starobní penze. Myslím, že se toto povede i mnohým z našich klientů, kterým na to tvoříme speciální rentiérské plány.
Jak nejraději trávíte volný čas? Co je váš největší koníček?
Cestování, auta, dobré jídlo a sport. Ideálně to tak nějak pospojovat. Rád jedu někam na závodní okruh se svým sportovním vozem, pak se rád protáhnu třeba jízdou na kole, bruslích či lyžích a při tom je super vidět a poznávat nová místa a země, kde mě baví testovat jejich místní pokrmy a delikatesy. Na konci dne je mi koníčkem i má práce! To by mě již po 16 letech nemohla dávno tak bavit, kdyby tomu tak nebylo :-).