Lidé 4FIN HOLDING

Robert Lomský: Můj tým má klid na práci a jistotu, že pokud se dělá práce srdcem s důvěrou ve vedení, nemusí mít obavy z budoucnosti

Nový zemský ředitel Robert Lomský nám poskytl exkluzivní rozhovor o tom, jaké byly jeho začátky ve světě financí a jak velkou změnou pro něj bylo dosažení zemského ředitelství. Zajímá vás, jak se vyrovnává se stresem a jak si udržuje pozitivní mysl v náročném pracovním prostředí? Jaké jsou jeho plány do budoucna? To vše se dočtete v novém díle příběhů našich úspěšných lidí.
Roberte, co vás přivedlo do světa financí a jak vzpomínáte na své začátky?

Na svůj vstup do světa financí i na začátky podnikání si pamatuji naprosto přesně. Dlouhou dobu pro mě toto období bylo citlivým tématem – zpětně bych udělal spoustu věcí jinak. Postupem času jsem si ale uvědomil, že právě díky těmto zkušenostem jsem dnes tam, kde jsem. V roce 2010 jsem se potkal s kamarádem ze sportu, který už v oblasti financí podnikal. Tehdy mě zaujal jeho nový vůz a vzhledem k tomu, že jsem od dětství hledal způsoby, jak si vydělat na své sny – ať už šlo o cestování nebo nové kolo – hned jsem se zajímal, jak si ho mohl dovolit. Jak už jsem zmínil, mé podnikatelské začátky nebyly jednoduché. Když se ohlédnu zpět, vidím, že mé tehdejší pojetí „finančního poradenství“ bylo daleko od toho, jak tuto službu vnímám dnes. Teď jsem ale vděčný za příležitost, kterou jsem dostal, protože mi umožnila vybudovat profesionální službu majetkového poradenství. Navíc mohu otevírat dveře do světa financí lidem, kteří jsou nyní v podobné situaci, v jaké jsem byl tehdy já – a nabídnout jim cestu, které nebudou litovat.

V loňském roce jste byl povýšen na Zemského ředitele. Jaká byla vaše kariérní cesta? Jaké překážky jste musel překonat a co vás naopak motivovalo?

Povýšení na Zemského ředitele vnímám jako satisfakci za všechna správná rozhodnutí, která jsme s kolegy v průběhu let udělali, a za všechny překážky, které jsme společně překonali. Za největší výzvy považuji ty, které se týkaly osobnostního rozvoje – práce s vnitřními hodnotami, přijímání zpětné vazby a budování podnikatelského myšlení. Podnikání není snadná disciplína, ale pokud milujete to, co děláte, máte z poloviny vyhráno.
Důvěra našich klientů i kolegů, kteří se mnou mnohdy budovali firmu od základů, je pro mě obrovský závazek. Věřím, že pokud děláte správné věci správným způsobem, výsledky se dostaví – a to i tak významné, jako je dosažení zemského ředitelství.
Mou hlavní motivací je vděk. Schopnost vnímat a projevovat vděčnost je podle mě klíčová nejen v práci, ale i v osobním životě. Prostředí, které vytvářím pro svou rodinu a kolegy, mi umožňuje tuto hodnotu naplno žít.

Změnilo se s povýšením něco ve vaší každodenní práci či rutině?

Samozřejmě, změnilo se toho hodně. Především můj pohled na roli, kterou ve firmě zastávám. Jednou z nejdůležitějších věcí, které chci našemu týmu zajistit, je klid na práci – jistotu, že pokud dělají svou práci srdcem a důvěřují našemu vedení, nemusí mít obavy z budoucnosti. Proto se teď více zaměřuji na komunikaci potřeb naší struktury směrem ke společnosti 4fin, která nám poskytuje zázemí. Klíčové pro mě bude budování vlivu, který si lze získat pouze partnerskou spoluprací s centrálou a našimi obchodními partnery.

Jak se vyrovnáváte se stresem a jak si udržujete mentální svěžest v náročném pracovním prostředí?

Mám to štěstí, že patřím mezi lidi, kteří se příliš nestresují. Díky řadě kurzů osobního rozvoje jsem si vybudoval silnou emoční inteligenci, která mi pomáhá efektivně nastavovat osobní hranice a zvládat tlak, který dnešní doba přináší. A pokud mám zmínit něco konkrétního – vždy mi pomáhají procházky s naší fenkou Berri v jižních Čechách. Často jsme venku jen my dva a příroda, což je pro mě nejlepší způsob, jak si vyčistit hlavu.

Jaké jsou vaše další cíle a plány do budoucna?

Mým hlavním cílem je pokračovat ve vytváření prostředí, kde můžeme nejen dosahovat stanovených cílů, ale hlavně žít hodnoty, které nás definují.Největší prioritou je pro mě rodina. S manželkou chceme žít obklopeni lidmi, kteří sdílí podobné hodnoty, protože věříme, že právě díky tomu můžeme pozitivně ovlivnit svět kolem sebe. A totéž platí i pro naši pracovní strukturu – naším cílem je pomoci každému, kdo má zájem o to, žít naplněný a šťastný život.

Na co se s vaším týmem nejvíce zaměřujete? Hledáte aktuálně někoho do vašeho týmu?

Aktuálně pracujeme na rozdělení odpovědností v oblasti rozvoje poradenských kompetencí. Nároky na naše manažery jsou vysoké, ale naší velkou výhodou je synergická spolupráce – nejen uvnitř struktury, ale i mezi jednotlivými zemskými ředitelstvími. To nám umožňuje efektivněji rozvíjet management a zároveň šetřit čas i energii. Rádi přivítáme nové kolegy, kteří ocení know-how, které jsme roky budovali. Často říkám, že způsob, jakým dnes dokážeme předat naše zkušenosti, je něco, čeho si mají vážit – protože ne každý má to štěstí začínat ve firmě, která je připravená skutečně předávat to nejlepší.

Nedávno se vám narodilo miminko, moc gratuluji. Vnímáte jako velký benefit vaší práce její flexibilitu? Můžete trávit více času s rodinou?

Děkuji! Narození dcery Viktorky pro nás bylo obrovskou radostí a událostí, na kterou jsme se dlouho těšili. S manželkou jsme chtěli před jejím příchodem vytvořit stabilní prostředí, kde budeme mít dostatek času jeden na druhého a nebudeme vystaveni stresu, který dnešní doba často přináší. Díky flexibilitě mé práce a skvělé spolupráci s kolegy se nám toto podařilo, za což jsem velmi vděčný.

Jaké jsou vaše koníčky? Čemu se nejraději věnujete ve volném čase?

V posledních letech jsem většinu koníčků odsunul na druhou kolej, abych mohl vybudovat ideální prostředí pro naši rodinu. Jednoho koníčku jsme se ale s manželkou nevzdali – cestování. Naše cesty jsou často spojené s objevováním nových kultur, především místní gastronomie. Loni jsme strávili měsíc ve Vietnamu a téměř dva týdny v Andalusii. Teď už plánujeme naše první cesty s dcerou Viktorkou – chceme cestovat tak, jak jsme byli zvyklí. Líbí se mi myšlenka, že děti se rodí k nám, ne my k nim. Takže nás čeká spousta společných zážitků!

Nenechte si
ujít

Robert Lomský: Můj tým má klid na práci a jistotu, že pokud se dělá práce srdcem s důvěrou ve vedení, nemusí mít obavy z budoucnosti

Nový zemský ředitel Robert Lomský nám poskytl exkluzivní rozhovor o tom, jaké byly jeho začátky ve světě financí a jak velkou změnou pro něj bylo dosažení zemského ředitelství. Zajímá vás, jak se vyrovnává se stresem a jak si udržuje pozitivní mysl v náročném pracovním prostředí? Jaké jsou jeho plány do budoucna? To vše se dočtete v novém díle příběhů našich úspěšných lidí.
Roberte, co vás přivedlo do světa financí a jak vzpomínáte na své začátky?

Na svůj vstup do světa financí i na začátky podnikání si pamatuji naprosto přesně. Dlouhou dobu pro mě toto období bylo citlivým tématem – zpětně bych udělal spoustu věcí jinak. Postupem času jsem si ale uvědomil, že právě díky těmto zkušenostem jsem dnes tam, kde jsem. V roce 2010 jsem se potkal s kamarádem ze sportu, který už v oblasti financí podnikal. Tehdy mě zaujal jeho nový vůz a vzhledem k tomu, že jsem od dětství hledal způsoby, jak si vydělat na své sny – ať už šlo o cestování nebo nové kolo – hned jsem se zajímal, jak si ho mohl dovolit. Jak už jsem zmínil, mé podnikatelské začátky nebyly jednoduché. Když se ohlédnu zpět, vidím, že mé tehdejší pojetí „finančního poradenství“ bylo daleko od toho, jak tuto službu vnímám dnes. Teď jsem ale vděčný za příležitost, kterou jsem dostal, protože mi umožnila vybudovat profesionální službu majetkového poradenství. Navíc mohu otevírat dveře do světa financí lidem, kteří jsou nyní v podobné situaci, v jaké jsem byl tehdy já – a nabídnout jim cestu, které nebudou litovat.

V loňském roce jste byl povýšen na Zemského ředitele. Jaká byla vaše kariérní cesta? Jaké překážky jste musel překonat a co vás naopak motivovalo?

Povýšení na Zemského ředitele vnímám jako satisfakci za všechna správná rozhodnutí, která jsme s kolegy v průběhu let udělali, a za všechny překážky, které jsme společně překonali. Za největší výzvy považuji ty, které se týkaly osobnostního rozvoje – práce s vnitřními hodnotami, přijímání zpětné vazby a budování podnikatelského myšlení. Podnikání není snadná disciplína, ale pokud milujete to, co děláte, máte z poloviny vyhráno.
Důvěra našich klientů i kolegů, kteří se mnou mnohdy budovali firmu od základů, je pro mě obrovský závazek. Věřím, že pokud děláte správné věci správným způsobem, výsledky se dostaví – a to i tak významné, jako je dosažení zemského ředitelství.
Mou hlavní motivací je vděk. Schopnost vnímat a projevovat vděčnost je podle mě klíčová nejen v práci, ale i v osobním životě. Prostředí, které vytvářím pro svou rodinu a kolegy, mi umožňuje tuto hodnotu naplno žít.

Změnilo se s povýšením něco ve vaší každodenní práci či rutině?

Samozřejmě, změnilo se toho hodně. Především můj pohled na roli, kterou ve firmě zastávám. Jednou z nejdůležitějších věcí, které chci našemu týmu zajistit, je klid na práci – jistotu, že pokud dělají svou práci srdcem a důvěřují našemu vedení, nemusí mít obavy z budoucnosti. Proto se teď více zaměřuji na komunikaci potřeb naší struktury směrem ke společnosti 4fin, která nám poskytuje zázemí. Klíčové pro mě bude budování vlivu, který si lze získat pouze partnerskou spoluprací s centrálou a našimi obchodními partnery.

Jak se vyrovnáváte se stresem a jak si udržujete mentální svěžest v náročném pracovním prostředí?

Mám to štěstí, že patřím mezi lidi, kteří se příliš nestresují. Díky řadě kurzů osobního rozvoje jsem si vybudoval silnou emoční inteligenci, která mi pomáhá efektivně nastavovat osobní hranice a zvládat tlak, který dnešní doba přináší. A pokud mám zmínit něco konkrétního – vždy mi pomáhají procházky s naší fenkou Berri v jižních Čechách. Často jsme venku jen my dva a příroda, což je pro mě nejlepší způsob, jak si vyčistit hlavu.

Jaké jsou vaše další cíle a plány do budoucna?

Mým hlavním cílem je pokračovat ve vytváření prostředí, kde můžeme nejen dosahovat stanovených cílů, ale hlavně žít hodnoty, které nás definují.Největší prioritou je pro mě rodina. S manželkou chceme žít obklopeni lidmi, kteří sdílí podobné hodnoty, protože věříme, že právě díky tomu můžeme pozitivně ovlivnit svět kolem sebe. A totéž platí i pro naši pracovní strukturu – naším cílem je pomoci každému, kdo má zájem o to, žít naplněný a šťastný život.

Na co se s vaším týmem nejvíce zaměřujete? Hledáte aktuálně někoho do vašeho týmu?

Aktuálně pracujeme na rozdělení odpovědností v oblasti rozvoje poradenských kompetencí. Nároky na naše manažery jsou vysoké, ale naší velkou výhodou je synergická spolupráce – nejen uvnitř struktury, ale i mezi jednotlivými zemskými ředitelstvími. To nám umožňuje efektivněji rozvíjet management a zároveň šetřit čas i energii. Rádi přivítáme nové kolegy, kteří ocení know-how, které jsme roky budovali. Často říkám, že způsob, jakým dnes dokážeme předat naše zkušenosti, je něco, čeho si mají vážit – protože ne každý má to štěstí začínat ve firmě, která je připravená skutečně předávat to nejlepší.

Nedávno se vám narodilo miminko, moc gratuluji. Vnímáte jako velký benefit vaší práce její flexibilitu? Můžete trávit více času s rodinou?

Děkuji! Narození dcery Viktorky pro nás bylo obrovskou radostí a událostí, na kterou jsme se dlouho těšili. S manželkou jsme chtěli před jejím příchodem vytvořit stabilní prostředí, kde budeme mít dostatek času jeden na druhého a nebudeme vystaveni stresu, který dnešní doba často přináší. Díky flexibilitě mé práce a skvělé spolupráci s kolegy se nám toto podařilo, za což jsem velmi vděčný.

Jaké jsou vaše koníčky? Čemu se nejraději věnujete ve volném čase?

V posledních letech jsem většinu koníčků odsunul na druhou kolej, abych mohl vybudovat ideální prostředí pro naši rodinu. Jednoho koníčku jsme se ale s manželkou nevzdali – cestování. Naše cesty jsou často spojené s objevováním nových kultur, především místní gastronomie. Loni jsme strávili měsíc ve Vietnamu a téměř dva týdny v Andalusii. Teď už plánujeme naše první cesty s dcerou Viktorkou – chceme cestovat tak, jak jsme byli zvyklí. Líbí se mi myšlenka, že děti se rodí k nám, ne my k nim. Takže nás čeká spousta společných zážitků!

Menu