Lidé 4FIN HOLDING

Radka Vajo: Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou.

Radka Vajo je majitelkou realitní kanceláře CENTURY 21 Premium a najdete ji v Praze. Zajímá vás, jaká byla její cesta do realitního světa a jak hodnotí vzájemnou spolupráci se CENTURY 21? Jaký je její recept na ideální kombinaci práce s rodinným životem? To a mnohem více se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Jaká byla Vaše cesta ke společnosti CENTURY 21? Proč jste se rozhodla stát majitelkou vlastní realitní kanceláře?

Hned na začátku musím říct, že mě nikdy nenaplňovala představa být zaměstnancem po celý můj produktivní život. Nechtěla jsem pracovat od osmi do čtyř, chtěla jsem si vybudovat vlastní firmu, o jejímž rozvoji a cílech bych mohla rozhodovat já sama.

Podnikat ve službách jsem začala před skoro třiceti lety, nezačínala jsem však v realitách, ale v oblasti sportu. Vždy mne bavilo osobní jednání se zákazníky a velmi mi záleželo na jejich spokojenosti.

Čím Vás oslovila spolupráce s CENTURY 21?

Kdo se rozhodne pracovat v realitním odvětví, ten brzy pozná, jak je důležité mít dobré jméno. Na českém trhu působí nespočet malých realitních kanceláří, najdete zde několik ryze českých realitních sítí, ale franšízových realitních sítí s více než 50letou zkušeností a přitom celosvětově známých? Ty spočítáte na prstech jedné ruky a jen dvě z těchto značek mají v České republice rozsáhlejší pobočkovou síť.

Padesát let zkušeností CENTURY 21 jsem vnímala jako silnou záruku profesionality, zázemí a podpory v začátcích mého podnikání s realitami.

Jak doposud hodnotíte Vaši spolupráci s CENTURY 21? Jste se svou kariérní dráhou spokojena?

Kdybych řekla, že všechno běželo od začátku jako na drátkách, tak bych si samozřejmě vymýšlela. Po založení své nové realitní kanceláře jsem trávila nekonečně času získáváním klientů a také postupným budováním týmu.

Byly okamžiky, kdy jsem opravdu musela zatnout zuby, protože v podnikání vám konkurence zadarmo nic nedá. Musela jsem se školit v nové profesi a v tom jsem ocenila velmi silnou podporu centrály CENTURY 21. Propracovaný systém školení a velmi účinné nástroje ve všech oblastech rozvoje mi usnadnily rozjezd a neustále pomáhají i všem mým kolegům v kanceláři.

Se svojí kariérní dráhou jsem naprosto spokojená. Prodej a pronájem realit nevnímám jako práci, do kanceláře se pokaždé těším a určitě bych neměnila.

Oblast realit je velmi dynamická a i Vy musíte pružně reagovat na vývoj trhu. Na co se chcete v krátkodobém i dlouhodobém měřítku soustředit?

S přihlédnutím k dnešní nelehké ekonomické situaci a počátku recese je plánování o to těžší, že má na naše výsledky dopad mnoho externích faktorů. Mezi nimi hraje prim energetická krize, která již začala ovlivňovat životy a rozhodování našich potenciálních klientů. Krize postupně mění strukturu portfolia nabídek našich nemovitostí i skladbu nových klientů.

V krátkodobém horizontu se chci zaměřit na rozšíření našeho týmu o nové kolegyně a kolegy, zintenzivnění práce s naší rozsáhlou klientskou databází, na posílení retence a získání nových spokojených klientů kanceláře. V dlouhodobém horizontu mám jeden velmi ambiciózní cíl, ale ten si zatím nechám pro sebe.

Jaká jsou Vaše očekávání v rámci kariéry majitelky realitní kanceláře? A jak se za ty roky proměnily?

Má očekávání se nemění a jsou v podstatě stejná jako v začátcích mého podnikání. Mezi ně patří zejména prosperující a velmi dobře fungující kancelář s hezkými vztahy uvnitř týmu. Vždy mi bude záležet na kanceláři, která bude vyhledávána a oceňována kolegy pro její přátelskost a profesionalitu a současně navenek velmi dobře přijímána klienty.

Můžete říct konkrétní nástroje a benefity značky CENTURY 21, které Vám nejen v začátcích, ale i nyní ve Vaší práci pomáhají?

Každému z nás napomáhá celosvětové renomé značky CENTURY 21. Nyní také očekáváme také, že velmi silnou konkurenční výhodu na realitním trhu i v očích klientů získáme spojením s poradenskou společností 4fin Better together. Od strategického spojení s 4FIN HOLDING si také slibujeme zvýšení marketingových kampaní a další posílení povědomí o kvalitě služeb CENTURY 21. V každodenní práci mně i mým kolegům pomáhá propracovaný systém školení organizovaných centrálou, intranetový systém podpory a nesmím opomenout ani podporu marketingového oddělení.

Podle čeho si vybíráte lidi do svého týmu?

Snažím se nepřistupovat k lidem s předsudky a nemám také rozsáhlý seznam kritérií, která musí zájemci o práci v kanceláři splnit. Řídím kancelář s velmi nízkou fluktuací, a abych tento stav udržela, záleží mi více na charakterových vlastnostech makléřů než na vysokoškolských titulech. Zjednodušeně řečeno, snažím se vybírat slušné a poctivé zájemce s prokazatelnou snahou se vzdělávat v nových věcech. I tak se mi může stát, že se spletu, to je ale život a nikdo samozřejmě není dokonalý.

Já sama nabízím novým kolegům silnou podporu, ale samozřejmě i podporu kolegů v týmu a dalších zástupců centrály CENTURY 21.

Jak v rámci této profesní dráhy zvládáte vybalancovat pracovní čas s časem na rodinu?

Dřív jsem si myslela, že řídit firmu a pracovat jako realitní makléřka s malým dítětem bude příliš komplikované, ale život mě přesvědčil o opaku. Jsem matkou tříletého syna a má pracovní rutina mě každý den přesvědčuje o tom, že jsem si zvolila skvělou profesi. Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou. Tohle bych jen stěží dokázala v roli zaměstnance.

Nenechte si
ujít

Radka Vajo: Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou.

Radka Vajo je majitelkou realitní kanceláře CENTURY 21 Premium a najdete ji v Praze. Zajímá vás, jaká byla její cesta do realitního světa a jak hodnotí vzájemnou spolupráci se CENTURY 21? Jaký je její recept na ideální kombinaci práce s rodinným životem? To a mnohem více se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Jaká byla Vaše cesta ke společnosti CENTURY 21? Proč jste se rozhodla stát majitelkou vlastní realitní kanceláře?

Hned na začátku musím říct, že mě nikdy nenaplňovala představa být zaměstnancem po celý můj produktivní život. Nechtěla jsem pracovat od osmi do čtyř, chtěla jsem si vybudovat vlastní firmu, o jejímž rozvoji a cílech bych mohla rozhodovat já sama.

Podnikat ve službách jsem začala před skoro třiceti lety, nezačínala jsem však v realitách, ale v oblasti sportu. Vždy mne bavilo osobní jednání se zákazníky a velmi mi záleželo na jejich spokojenosti.

Čím Vás oslovila spolupráce s CENTURY 21?

Kdo se rozhodne pracovat v realitním odvětví, ten brzy pozná, jak je důležité mít dobré jméno. Na českém trhu působí nespočet malých realitních kanceláří, najdete zde několik ryze českých realitních sítí, ale franšízových realitních sítí s více než 50letou zkušeností a přitom celosvětově známých? Ty spočítáte na prstech jedné ruky a jen dvě z těchto značek mají v České republice rozsáhlejší pobočkovou síť.

Padesát let zkušeností CENTURY 21 jsem vnímala jako silnou záruku profesionality, zázemí a podpory v začátcích mého podnikání s realitami.

Jak doposud hodnotíte Vaši spolupráci s CENTURY 21? Jste se svou kariérní dráhou spokojena?

Kdybych řekla, že všechno běželo od začátku jako na drátkách, tak bych si samozřejmě vymýšlela. Po založení své nové realitní kanceláře jsem trávila nekonečně času získáváním klientů a také postupným budováním týmu.

Byly okamžiky, kdy jsem opravdu musela zatnout zuby, protože v podnikání vám konkurence zadarmo nic nedá. Musela jsem se školit v nové profesi a v tom jsem ocenila velmi silnou podporu centrály CENTURY 21. Propracovaný systém školení a velmi účinné nástroje ve všech oblastech rozvoje mi usnadnily rozjezd a neustále pomáhají i všem mým kolegům v kanceláři.

Se svojí kariérní dráhou jsem naprosto spokojená. Prodej a pronájem realit nevnímám jako práci, do kanceláře se pokaždé těším a určitě bych neměnila.

Oblast realit je velmi dynamická a i Vy musíte pružně reagovat na vývoj trhu. Na co se chcete v krátkodobém i dlouhodobém měřítku soustředit?

S přihlédnutím k dnešní nelehké ekonomické situaci a počátku recese je plánování o to těžší, že má na naše výsledky dopad mnoho externích faktorů. Mezi nimi hraje prim energetická krize, která již začala ovlivňovat životy a rozhodování našich potenciálních klientů. Krize postupně mění strukturu portfolia nabídek našich nemovitostí i skladbu nových klientů.

V krátkodobém horizontu se chci zaměřit na rozšíření našeho týmu o nové kolegyně a kolegy, zintenzivnění práce s naší rozsáhlou klientskou databází, na posílení retence a získání nových spokojených klientů kanceláře. V dlouhodobém horizontu mám jeden velmi ambiciózní cíl, ale ten si zatím nechám pro sebe.

Jaká jsou Vaše očekávání v rámci kariéry majitelky realitní kanceláře? A jak se za ty roky proměnily?

Má očekávání se nemění a jsou v podstatě stejná jako v začátcích mého podnikání. Mezi ně patří zejména prosperující a velmi dobře fungující kancelář s hezkými vztahy uvnitř týmu. Vždy mi bude záležet na kanceláři, která bude vyhledávána a oceňována kolegy pro její přátelskost a profesionalitu a současně navenek velmi dobře přijímána klienty.

Můžete říct konkrétní nástroje a benefity značky CENTURY 21, které Vám nejen v začátcích, ale i nyní ve Vaší práci pomáhají?

Každému z nás napomáhá celosvětové renomé značky CENTURY 21. Nyní také očekáváme také, že velmi silnou konkurenční výhodu na realitním trhu i v očích klientů získáme spojením s poradenskou společností 4fin Better together. Od strategického spojení s 4FIN HOLDING si také slibujeme zvýšení marketingových kampaní a další posílení povědomí o kvalitě služeb CENTURY 21. V každodenní práci mně i mým kolegům pomáhá propracovaný systém školení organizovaných centrálou, intranetový systém podpory a nesmím opomenout ani podporu marketingového oddělení.

Podle čeho si vybíráte lidi do svého týmu?

Snažím se nepřistupovat k lidem s předsudky a nemám také rozsáhlý seznam kritérií, která musí zájemci o práci v kanceláři splnit. Řídím kancelář s velmi nízkou fluktuací, a abych tento stav udržela, záleží mi více na charakterových vlastnostech makléřů než na vysokoškolských titulech. Zjednodušeně řečeno, snažím se vybírat slušné a poctivé zájemce s prokazatelnou snahou se vzdělávat v nových věcech. I tak se mi může stát, že se spletu, to je ale život a nikdo samozřejmě není dokonalý.

Já sama nabízím novým kolegům silnou podporu, ale samozřejmě i podporu kolegů v týmu a dalších zástupců centrály CENTURY 21.

Jak v rámci této profesní dráhy zvládáte vybalancovat pracovní čas s časem na rodinu?

Dřív jsem si myslela, že řídit firmu a pracovat jako realitní makléřka s malým dítětem bude příliš komplikované, ale život mě přesvědčil o opaku. Jsem matkou tříletého syna a má pracovní rutina mě každý den přesvědčuje o tom, že jsem si zvolila skvělou profesi. Jsem paní svého času. Můžu si jednoduše plánovat práci a užívat si i čas s rodinou. Tohle bych jen stěží dokázala v roli zaměstnance.

Menu