Lidé 4FIN HOLDING

Lukáš Chládek: Z pozice majetkového konzultanta společnosti 4fin pozitivně ovlivňujete životy lidí kolem sebe

Lukáš Chládek již přes 2 roky řídí a vede jedno z největších ředitelství ve společnosti 4fin. Jak on sám svoji pozici vnímá a kam jeho ředitelství směřuje? Čím si prošel ve finančním světě a jak se za tu dobu oblast finančního poradenství změnila? Jaká je jeho dlouhodobá vize? Zajímá vás, na co je opravdu hrdý? To vše se dočtete v novém obsáhlém rozhovoru! 
Lukáši, v oboru financí se pohybujete již od roku 2005. Jakými pozicemi jste si prošel?

V roce 2005 jsem otevřel dveře pobočky jedné z největších bank u nás a nastoupil tam jako bankovní poradce. I když s poradenstvím, jak ho vnímám dnes, to nemělo v zásadě nic společného. Snad jen tolik, že jsem uměl poradit, proč si vzít produkt u Komerční banky a ne někde jinde. I tak mi 4 roky práce pro tuto banku daly hodně. Odcházel jsem z pozice ředitele pobočky a měl dobře nastartovanou další kariéru. Cítil jsem ale, že chci změnu. Na podzim 2008 jsem tedy přijal pracovní nabídku největší světové pojišťovny, německé Allianz. Až tady jsem začal poznávat svět finančního poradenství. Dlouho jsem byl na pozici člověka pro třetí strany. Necelé 2 roky jsem pak vedl celé oddělení starající se o externí partnery. Bohužel jsem ke konci mého působení na vlastní kůži pocítil, co jsou to zákulisní dohody v korporátních společnostech. Nicméně mě to nakoplo k tomu, že jsem začal přemýšlet o změně a o tom, že se chci dál posunout ve svém profesním životě. 

Kdy a proč jste se rozhodl přejít do společnosti 4fin? 

Rozhodnutí přijmout nabídku společnosti 4fin padlo na podzim roku 2020, takže dnes jsem tady již více než 2 roky. I po takové době si velmi dobře pamatuji den, kdy jsem tuto nabídku dostal poprvé. I proto, že jsme již tenkrát diskutovali budoucnost a směřování celé společnosti, budoucí vznik skupiny 4FIN HOLDING, developerský a výkupový projekt HSPM a další. Určitě to také byly důvody, proč jsem se rozhodl nabídku přijmout. Protože už tenkrát jsem věděl, že na trhu vzniká něco jedinečného, u čeho prostě chci být. Společnost, ve které se propojuje zkušenost, nové myšlení, kvalitní práce, zodpovědnost a především hodnoty, které také zastávám. 

Jaké byly vaše začátky?  

Asi málokdo vám řekne, že jsou začátky ve velkém byznysu jednoduché. I přes moji dlouholetou zkušenost s poradenským světem jsem věděl, že mě čeká hodně práce nejen s mým týmem a spolupracovníky, ale i sám se sebou. Určitě se mi hodilo mít za sebou dlouhé roky ve velkých společnostech na manažerských pozicích, přesto byl tohle pro mě nový svět. V něčem jsem i bohužel ztratil iluze, ale hlavně jsem již od začátku věděl, že když nebudu šlapat na 100 %, tak dlouho nepřežiju. A po těch více jak dvou letech věřím, že jsem na začátku uspěl velmi dobře.

Za posledních 15 let se oblast finančního poradenství hodně proměnila. Jak na tuto změnu teď s odstupem času pohlížíte? Dotkla se i vás osobně?

Ano, to máte pravdu. Za 15 let se poradenství změnilo hodně. Mění se legislativa, mění se vnímání finančního poradenství i finančních konzultantů, ale i samotné společnosti prošly velkými změnami. Tedy ne všechny, některé jakoby zůstaly v době před těmi 15 lety, ale těch dnes naštěstí už moc není (i když je o nich ještě dost slyšet). Jak na to pohlížím já? Já to jedině kvituji. Výrazně vyšší kvalita práce konzultantů a zvyšující se finanční gramotnost ve společnosti vede k tomu, že si dnes lidé sami vyhledávají pomoc a radu profesionálů. Ti sami se dnes, kromě vlastního vzdělávání i seberozvoje, daleko více starají o kompletní majetek svých klientů a není to již například o jedné smlouvě životního pojištění, jak tomu bylo v minulosti. Dnešní potřeby klientů nejsou zase tak jiné jako dříve, ale trh a možnosti ano, a proto je dnes práce finančních konzultantů daleko důležitější, protože jsou vlastně velmi často jediní, kdo stojí s klientem na stejné straně a pomáhají mu řešit nejen aktuální finanční potřeby, ale profesionálně plánovat i jeho budoucí cíle.

Mně osobně se tato doba dotýká hodně. S poradenstvím jsem se pořádně seznámil kolem roku 2008 a se současností se to nedá vůbec srovnávat. Za tu dobu jsem získal z oboru dost přátel a sám tak na nich vidím, jak se mění a jak se posouvají vpřed. A to stejné se děje i mně. Jak osobnostně, tak i profesně. A jsem opravdu rád, že takové srovnání mám a že vidím, když se práce dělá s chutí a odhodláním, kam až se člověk může dostat.

Jak vnímáte vaši současnou pozici? Kam vaše ředitelství směřuje?

Od začátku spolupráce ve 4fin zastávám pozici Výkonného ředitele ředitelství Centrála I. Není to pozice v rámci kariéry, nicméně je to ekvivalent pozice Zemského ředitele. A troufnu si říct, že v něčem je i o dost náročnější. Vnímám ji ale jako nesmírně důležitou v rámci principu strukturální firmy našeho typu, protože je to pozice nezaměnitelná pro správně fungování celého ředitelství. 

A od začátku mám jasné cíle, kterých se držím a na kterých pracuji. Základem je 100% podpora mých přímých ředitelů. Práce na tom, aby měli to nejlepší zázemí pro svoje podnikání. Jedna z firemních hodnot je partnerství, a o tom je i moje pozice ve 4fin. Být správným parťákem, mentorem a i motivátorem. A i dobrým lídrem pro celé naše ředitelství. 

Zároveň ze své pozice zastřešuji směr, kterým jdeme. Proto jsme v loňském roce rozjeli společnou adaptaci nováčků a v letošním roce spustili manažerský rozvoj. V těchto dvou věcech vidím velký smysl. Mít kvalitní systém vzdělávání nováčků a zároveň podporovat ty, kteří chtějí jít manažerskou cestou předáváním nejlepšího know-how od nejlepší ředitelů, které v týmu máme. Směřujeme k tomu, abychom měli nejlepší komplexní majetkové konzultanty na trhu. A daří se nám to skvěle!

Na čem s týmem nejvíce pracujete?

Jak už jsem řekl, poslední velkou věcí, která se nám od března v ředitelství podařila, je manažerský rozvoj. Postavili jsme něco skvělého. Představuje to další silnou systémovou věc pro naše konzultanty. Ctím svobodu a to, aby měl každý možnost podnikat, jak on sám chce. S mými přímými řediteli chceme našim konzultantům dát možnost realizovat se i manažerskou cestou, pokud se pro to v rámci 4fin kariéry rozhodnou. 

Proto dnes nejvíce pracujeme na rozvoji nováčků a manažerů. K tomu jsme nastavili pravidelné workshopy zaměřené na obchodní příležitosti a jejich využití, a to napříč trhem. Vytváříme ucelený systém podpory a rozvoje. Zapadá to skvěle do podoby profesionálního majetkového poradenství, které ve 4fin chceme společně tvořit.

Jaké máte vize do budoucna?

Když někde čtu, že má někdo vizi, vidím v tom vždy něco vznešeného. My se v našem ředitelství snažíme dělat věci jednoduše, aby byly dobře aplikovatelné, a pomáhaly tak co nejvíce našim konzultantům. Vizi jsem už dříve zmínil, je jí profesionální majetkové poradenství. To se nám daří naplňovat a na to jsem opravdu hrdý. 

Je dnes podle vás vhodná doba na to, začít podnikat ve financích? 

Tuhle otázku snad slyšel každý manažer, který na trhu hledá nové spolupracovníky. Při náborech je to i jeden z častých argumentů, zda jít nebo nejít do tohoto byznysu. Moje odpověď je asi předvídatelná, ale ano. I dnes je vhodná doba na to začít podnikat ve financích. Již jsem hovořil o tom, jak se za poslední dekádu měnil poradenský trh, stejně tak se mění i potřeby lidi a i jejich možnosti. Např. dnešní generace lidí kolem věku 25 let vidí svoji budoucnost jinak, než např. já, když jsem byl ve stejném věku. I proto je skvělé mít v týmu kolegy a kolegyně, kteří dobře rozumí potřebám této generace. 

Zároveň sleduji stále se zvyšující zájem o zvyšování finanční gramotnosti, lidé se více zajímají o své finance. Z pozice konzultanta ve 4fin můžete takto dobře ovlivňovat kvalitu života lidí kolem sebe. Každý známe spoustu lidí, kteří využívají finanční služby, jsou klienty bankovních domů, přemýšlí nad svojí budoucností z pohledu financí i majetků. Naproti těmto lidem stojí desítky institucí, které často vidí jen svůj zájem a zisky. A pak je tu role majetkového konzultanta, který se v tomto světe perfektně orientuje a pracuje pro klienta. Zvládne s ním nastavit zdravé finance, najít cestu k naplnění budoucích cílů a zajistit zabezpečení jeho i celé rodiny. Možností je dnes mnoho a poradenství vám umožní realizovat i svoje vlastní sny.

Jak nejraději trávíte volný čas?

Dnes je mým největším koníčkem moje rodina. Jsem hrdý otec dvou dětí ve věku 3 roky a 10 měsíců. Vedle sebe mám skvělou ženu, která mi je velkou oporou a neustále mě podporuje. Společně jsme nadšení cestovatelé, do toho fotím a hraji golf. Odpočívám, když můžu něco manuálně vyrobit nebo také prací na zahradě. A jedna činnosti, ke které bych se jednou rád vrátil, je skládání modelů reálných letadel a lodí, což je můj velký koníček z doby, kdy jsem byl mladší.

Nenechte si
ujít

Lukáš Chládek: Z pozice majetkového konzultanta společnosti 4fin pozitivně ovlivňujete životy lidí kolem sebe

Lukáš Chládek již přes 2 roky řídí a vede jedno z největších ředitelství ve společnosti 4fin. Jak on sám svoji pozici vnímá a kam jeho ředitelství směřuje? Čím si prošel ve finančním světě a jak se za tu dobu oblast finančního poradenství změnila? Jaká je jeho dlouhodobá vize? Zajímá vás, na co je opravdu hrdý? To vše se dočtete v novém obsáhlém rozhovoru! 
Lukáši, v oboru financí se pohybujete již od roku 2005. Jakými pozicemi jste si prošel?

V roce 2005 jsem otevřel dveře pobočky jedné z největších bank u nás a nastoupil tam jako bankovní poradce. I když s poradenstvím, jak ho vnímám dnes, to nemělo v zásadě nic společného. Snad jen tolik, že jsem uměl poradit, proč si vzít produkt u Komerční banky a ne někde jinde. I tak mi 4 roky práce pro tuto banku daly hodně. Odcházel jsem z pozice ředitele pobočky a měl dobře nastartovanou další kariéru. Cítil jsem ale, že chci změnu. Na podzim 2008 jsem tedy přijal pracovní nabídku největší světové pojišťovny, německé Allianz. Až tady jsem začal poznávat svět finančního poradenství. Dlouho jsem byl na pozici člověka pro třetí strany. Necelé 2 roky jsem pak vedl celé oddělení starající se o externí partnery. Bohužel jsem ke konci mého působení na vlastní kůži pocítil, co jsou to zákulisní dohody v korporátních společnostech. Nicméně mě to nakoplo k tomu, že jsem začal přemýšlet o změně a o tom, že se chci dál posunout ve svém profesním životě. 

Kdy a proč jste se rozhodl přejít do společnosti 4fin? 

Rozhodnutí přijmout nabídku společnosti 4fin padlo na podzim roku 2020, takže dnes jsem tady již více než 2 roky. I po takové době si velmi dobře pamatuji den, kdy jsem tuto nabídku dostal poprvé. I proto, že jsme již tenkrát diskutovali budoucnost a směřování celé společnosti, budoucí vznik skupiny 4FIN HOLDING, developerský a výkupový projekt HSPM a další. Určitě to také byly důvody, proč jsem se rozhodl nabídku přijmout. Protože už tenkrát jsem věděl, že na trhu vzniká něco jedinečného, u čeho prostě chci být. Společnost, ve které se propojuje zkušenost, nové myšlení, kvalitní práce, zodpovědnost a především hodnoty, které také zastávám. 

Jaké byly vaše začátky?  

Asi málokdo vám řekne, že jsou začátky ve velkém byznysu jednoduché. I přes moji dlouholetou zkušenost s poradenským světem jsem věděl, že mě čeká hodně práce nejen s mým týmem a spolupracovníky, ale i sám se sebou. Určitě se mi hodilo mít za sebou dlouhé roky ve velkých společnostech na manažerských pozicích, přesto byl tohle pro mě nový svět. V něčem jsem i bohužel ztratil iluze, ale hlavně jsem již od začátku věděl, že když nebudu šlapat na 100 %, tak dlouho nepřežiju. A po těch více jak dvou letech věřím, že jsem na začátku uspěl velmi dobře.

Za posledních 15 let se oblast finančního poradenství hodně proměnila. Jak na tuto změnu teď s odstupem času pohlížíte? Dotkla se i vás osobně?

Ano, to máte pravdu. Za 15 let se poradenství změnilo hodně. Mění se legislativa, mění se vnímání finančního poradenství i finančních konzultantů, ale i samotné společnosti prošly velkými změnami. Tedy ne všechny, některé jakoby zůstaly v době před těmi 15 lety, ale těch dnes naštěstí už moc není (i když je o nich ještě dost slyšet). Jak na to pohlížím já? Já to jedině kvituji. Výrazně vyšší kvalita práce konzultantů a zvyšující se finanční gramotnost ve společnosti vede k tomu, že si dnes lidé sami vyhledávají pomoc a radu profesionálů. Ti sami se dnes, kromě vlastního vzdělávání i seberozvoje, daleko více starají o kompletní majetek svých klientů a není to již například o jedné smlouvě životního pojištění, jak tomu bylo v minulosti. Dnešní potřeby klientů nejsou zase tak jiné jako dříve, ale trh a možnosti ano, a proto je dnes práce finančních konzultantů daleko důležitější, protože jsou vlastně velmi často jediní, kdo stojí s klientem na stejné straně a pomáhají mu řešit nejen aktuální finanční potřeby, ale profesionálně plánovat i jeho budoucí cíle.

Mně osobně se tato doba dotýká hodně. S poradenstvím jsem se pořádně seznámil kolem roku 2008 a se současností se to nedá vůbec srovnávat. Za tu dobu jsem získal z oboru dost přátel a sám tak na nich vidím, jak se mění a jak se posouvají vpřed. A to stejné se děje i mně. Jak osobnostně, tak i profesně. A jsem opravdu rád, že takové srovnání mám a že vidím, když se práce dělá s chutí a odhodláním, kam až se člověk může dostat.

Jak vnímáte vaši současnou pozici? Kam vaše ředitelství směřuje?

Od začátku spolupráce ve 4fin zastávám pozici Výkonného ředitele ředitelství Centrála I. Není to pozice v rámci kariéry, nicméně je to ekvivalent pozice Zemského ředitele. A troufnu si říct, že v něčem je i o dost náročnější. Vnímám ji ale jako nesmírně důležitou v rámci principu strukturální firmy našeho typu, protože je to pozice nezaměnitelná pro správně fungování celého ředitelství. 

A od začátku mám jasné cíle, kterých se držím a na kterých pracuji. Základem je 100% podpora mých přímých ředitelů. Práce na tom, aby měli to nejlepší zázemí pro svoje podnikání. Jedna z firemních hodnot je partnerství, a o tom je i moje pozice ve 4fin. Být správným parťákem, mentorem a i motivátorem. A i dobrým lídrem pro celé naše ředitelství. 

Zároveň ze své pozice zastřešuji směr, kterým jdeme. Proto jsme v loňském roce rozjeli společnou adaptaci nováčků a v letošním roce spustili manažerský rozvoj. V těchto dvou věcech vidím velký smysl. Mít kvalitní systém vzdělávání nováčků a zároveň podporovat ty, kteří chtějí jít manažerskou cestou předáváním nejlepšího know-how od nejlepší ředitelů, které v týmu máme. Směřujeme k tomu, abychom měli nejlepší komplexní majetkové konzultanty na trhu. A daří se nám to skvěle!

Na čem s týmem nejvíce pracujete?

Jak už jsem řekl, poslední velkou věcí, která se nám od března v ředitelství podařila, je manažerský rozvoj. Postavili jsme něco skvělého. Představuje to další silnou systémovou věc pro naše konzultanty. Ctím svobodu a to, aby měl každý možnost podnikat, jak on sám chce. S mými přímými řediteli chceme našim konzultantům dát možnost realizovat se i manažerskou cestou, pokud se pro to v rámci 4fin kariéry rozhodnou. 

Proto dnes nejvíce pracujeme na rozvoji nováčků a manažerů. K tomu jsme nastavili pravidelné workshopy zaměřené na obchodní příležitosti a jejich využití, a to napříč trhem. Vytváříme ucelený systém podpory a rozvoje. Zapadá to skvěle do podoby profesionálního majetkového poradenství, které ve 4fin chceme společně tvořit.

Jaké máte vize do budoucna?

Když někde čtu, že má někdo vizi, vidím v tom vždy něco vznešeného. My se v našem ředitelství snažíme dělat věci jednoduše, aby byly dobře aplikovatelné, a pomáhaly tak co nejvíce našim konzultantům. Vizi jsem už dříve zmínil, je jí profesionální majetkové poradenství. To se nám daří naplňovat a na to jsem opravdu hrdý. 

Je dnes podle vás vhodná doba na to, začít podnikat ve financích? 

Tuhle otázku snad slyšel každý manažer, který na trhu hledá nové spolupracovníky. Při náborech je to i jeden z častých argumentů, zda jít nebo nejít do tohoto byznysu. Moje odpověď je asi předvídatelná, ale ano. I dnes je vhodná doba na to začít podnikat ve financích. Již jsem hovořil o tom, jak se za poslední dekádu měnil poradenský trh, stejně tak se mění i potřeby lidi a i jejich možnosti. Např. dnešní generace lidí kolem věku 25 let vidí svoji budoucnost jinak, než např. já, když jsem byl ve stejném věku. I proto je skvělé mít v týmu kolegy a kolegyně, kteří dobře rozumí potřebám této generace. 

Zároveň sleduji stále se zvyšující zájem o zvyšování finanční gramotnosti, lidé se více zajímají o své finance. Z pozice konzultanta ve 4fin můžete takto dobře ovlivňovat kvalitu života lidí kolem sebe. Každý známe spoustu lidí, kteří využívají finanční služby, jsou klienty bankovních domů, přemýšlí nad svojí budoucností z pohledu financí i majetků. Naproti těmto lidem stojí desítky institucí, které často vidí jen svůj zájem a zisky. A pak je tu role majetkového konzultanta, který se v tomto světe perfektně orientuje a pracuje pro klienta. Zvládne s ním nastavit zdravé finance, najít cestu k naplnění budoucích cílů a zajistit zabezpečení jeho i celé rodiny. Možností je dnes mnoho a poradenství vám umožní realizovat i svoje vlastní sny.

Jak nejraději trávíte volný čas?

Dnes je mým největším koníčkem moje rodina. Jsem hrdý otec dvou dětí ve věku 3 roky a 10 měsíců. Vedle sebe mám skvělou ženu, která mi je velkou oporou a neustále mě podporuje. Společně jsme nadšení cestovatelé, do toho fotím a hraji golf. Odpočívám, když můžu něco manuálně vyrobit nebo také prací na zahradě. A jedna činnosti, ke které bych se jednou rád vrátil, je skládání modelů reálných letadel a lodí, což je můj velký koníček z doby, kdy jsem byl mladší.

Menu