Oblastní ředitel Jiří Musil udělal první krůčky ve finančním světě již v roce 2011. Přestože nyní řídí své oblastní ředitelství, neustále hledá nové a neotřelé cesty, jak oslovit nové spolupracovníky. Zajímá vás, jaké cesty to jsou? V čem vidí největší příležitost současné doby? A jak mu v naplňování jeho cílů pomáhá Centrála 4fin? To vše a mnohem více si přečtěte v novém rozhovoru.
Jirko, jaká byla vaše cesta finančním světem? Vzpomínáte si na své začátky?
Určitě vzpomínám a upřímně, začátky nebyly vůbec jednoduché. V červnu 2011 jsem nastoupil na pozici Junior poradce do předchozí finančně-poradenské společnosti do tehdejšího týmu Josefa Bittnera. Byly to moje první krůčky ve finančním světě, předtím jsem po dostudování VŠ působil jen ve sportovní branži jako tenisový trenér či později jako sales konzultant v prémiovém fitness a wellness klubu v Praze. V prvním roce kariéry jsem se vypracoval do pozice Samostatného poradce a hned v druhém roce se začal zajímat o manažerskou dráhu. Když se ohlédnu zpátky, tak vidím cestu plnou výzev a vzrušujících období od těch krásných, kdy se dařilo v podstatě samovolně až po ty, kdy se člověk opravdu musel otáčet, aby vše zvládl ustát. Jsem opravdu vděčný za cestu, kterou jsem ušel až do současné pozice Oblastního ředitele ve společnosti 4fin.
Jak hodnotíte uplynulý rok, co se týče náborů a zapracování nováčků?
Rok 2023 pro mě nebyl úspěšný, co se týče nových náborů. Ale beru to tak, že i takové roky jsou v podnikatelské kariéře potřeba. Cesty, které jsem vyzkoušel, nefungovaly úplně tak, jak bych si představoval. Proto je potřeba hledat nové nebo udělat změny v těch stávajících.
Mohl jsem se více soustředit na výpomoc v nastavení procesů v rámci celého ředitelství Centrála I a jsem vděčný, že mohu přispívat svými znalostmi do mlýna tohoto velkého ředitelství. Povedlo se nám vyladit pravidelný 3měsíční kurz celo-ředitelské adaptace nováčků, z čehož mám opravdu radost. Rozvíjíme také naši ředitelsko-manažerskou nadstavbu, v rámci které společně sdílíme zkušenosti z náborů a vedení svých týmů.
Jaké alternativní cesty v době vysoké zaměstnanosti v náboru hledáte?
Vedle standardních cest náborů ve financích jako jsou například doporučení od klientů a kolegů, inzerce nebo schůzky se spolupracovníky konkurence či zástupci finančních institucí, jsme s kolegyní vymysleli a zavedli možnost uplatnění studentů SŠ a VŠ na praxi. Poskytujeme jim možnost ochutnat práci u nás v týmu, projdeme s nimi základy práce finančního poradce, necháme jim vypracovat případové studie v rámci finančního plánování a komunikujeme s nimi možnosti spolupráce skrze penzijní reformu. Zde přichází obrovská příležitost, kterou jsme i s kolegy z ředitelství Centrála I uchopili formou pravidelných webinářů na témata: Jak se nás dotkne penzijní reforma a Jak na penzijní reformě vydělat společně s námi. Věřím, že takto oslovíme nové spolupracovníky nejen na full-time či tipařskou spolupráci, ale i na pozici rentového specialisty, o které se v současnosti hodně bavíme a máme na ní již několik nástupů.
Jak vám pomáhá Centrála 4fin se zapracováním nováčků?
Centrála 4fin je pro mě spolehlivým a ověřeným partnerem. Aktuálně nejvíce těžím z podpory směrem ke každodenní práci s nováčkem, např. IK Karta se všemi funkcemi, vzdělávací portál 4edu nebo 4plan jsou u nás již pevnou součástí adaptačního procesu nováčka, díky kterým se nám daří lépe řídit výkon jednotlivce. Také marketingové materiály k penzijní reformě jsou fakt povedená věc! A v případě, že se podaří nábor spolupracovníka od konkurence, lze využít podpory startovacích balíčků, což pomáhá v ekonomické stabilizaci nového spolupracovníka na začátku spolupráce.
Kde vidíte příležitosti práce finančního konzultanta pro letošní rok?
Znovu se budu opakovat – je to jednoznačně téma penzijní reformy. Celospolečenská diskuze, která se s aktuálními změnami otevírá je opravdu obrovskou příležitostí nejen k rozvoji vlastního klientského kmene, ale i k rozšíření vlastního týmu o nováčky nebo spolupracovníky z konkurenčních společností, kde třeba tolik neumí příležitosti využít. Tématem každého poradce má aktuálně být – jak s tématem penzí a DIP místo svých běžných 100 klientů oslovím 1 000 klientů, příp. 10 000 klientů. To mě automaticky vede k oslovení firemních klientů, kde mohu pomoci revidovat, příp. nově nastavit firemní benefity. Také mě to vede ke zmíněným tipařům, protože téma penze je opravdu všeobjímající a dotýkající se opravdu každého z nás, tak proč si na tom z pozice tipaře trochu nepřivydělat?
Vedle mega tématu penzí je pro poradce a jejich klienty samozřejmě důležité sledovat vývoj úrokových sazeb, ať už z hlediska úvěrových produktů nebo investičních příležitostí. V neposlední řadě také nesmím zapomenout na změny v pojištění vozidel. Jednoduše bych řekl, že důvodů k pravidelnému servisu u klientů v segmentu A a B (top affluentní klienti a klienti nadprůměrně vydělávající) je opravdu hodně.
Jaké jsou vaše nejbližší pracovní či osobní cíle?
Na konci dubna mě bohužel čeká operace kolene, ale hned potom spouštím zmíněné firemní benefity ve dvou společnostech. Dále v průběhu května v týmu přivítáme nové studenty na praxi. Aktuálně mám za cíl přivedení 4 nováčků do týmu do konce září tohoto roku.
Jak nejraději trávíte volný čas?
Od malička se věnuji sportu v podstatě v jakékoli podobě, nejčastěji tenisu, badmintonu a běhu. Rád se také projdu v přírodě se psem nebo zajedeme s rodinou na výlet na kolech nebo na pěší túru někam do hor.