Lidé 4FIN HOLDING

Dominik Ondrůšek: Být trpělivý a nepolevit se v realitním oboru vyplatí

Dominik Ondrůšek je majitelem vlastní realitní kanceláře CENTURY 21 FairTrade. Jak vypadaly jeho začátky, než si kancelář otevřel? „Než jsem realizoval svůj první uskutečněný obchod, uběhlo několik měsíců, které dnes vidím jako svůj velký test vůle a vytrvalosti. Byl ale důkazem, že snaha a ochota učit se, se v našem oboru opravdu vyplácí, a motivoval mě k dalšímu rozvoji.“ Nenechte si ujít celý rozhovor s úspěšným realitním makléřem.
Jaká byla Vaše cesta ke společnosti CENTURY 21? A jak dlouho již působíte jako majitel vlastní realitní kanceláře?

Při studiu vysoké školy jsem chtěl začít podnikat, měl jsem zkušenosti s prodejem zboží a komunikací s lidmi, ze školy jsem načerpal ekonomické a účetní povědomí. V tu dobu jsem nepřemýšlel o jiném segmentu k podnikání, než byl vzkvétající business nemovitostí. Přihlásil jsem se proto na výběrové řízení do jedné z poboček CENTURY 21, kde jsem pod laskavým vedením paní a pana Richterových začal pronikat do světa realit. Působil jsem jako realitní makléř, učil jsem se hodně za pochodu.

Než jsem realizoval svůj první uskutečněný obchod, uběhlo několik měsíců, které dnes vidím jako svůj velký test vůle a vytrvalosti. Byl ale důkazem, že snaha a ochota učit se, se v našem oboru opravdu vyplácí, a motivoval mě k dalšímu rozvoji. Chtěl bych proto apelovat na nováčky v oboru, aby byli trpěliví a nepolevovali, píle se rozhodně vyplatí.

Na nápad založit vlastní franšízu mě přivedl můj dlouholetý dobrý přítel Stanislav. Jednou se mi zmínil, že se mu nepodařilo najít slánskou pobočku CENTURY 21. Nedalo mi to a kontaktoval jsem manažera CENTURY 21 Martina Macháčka, který mi potvrdil, že pobočka z provozních důvodů zanikla. Sotva jsem to stihl říct Standovi do telefonu, oběma nám běžel v hlavě stejný nápad, že je to naše příležitost. Okamžitě jsem tak kontaktoval manažera CENTURY 21 Martina Macháčka se zájmem o informativní schůzku, kde nám sdělil podmínky spolupráce, vize našeho partnerství a potenciál, kterého lze dosáhnout. Už v průběhu schůzky nám bylo oběma jasné, že o partnerství s CENTURY 21 stojíme. Ještě tentýž týden jsme podepsali franšízovou smlouvu a vrhli se do budování nové éry slánské pobočky CENTURY 21 s přívlastkem FairTrade, která dnes již úspěšně funguje téměř čtyři roky.

Čím Vás oslovila spolupráce s CENTURY 21?

Brand CENTURY 21 jsem vždy vnímal jako silnou značku na nemovitostním trhu, která pro mě vždy byla jistou zárukou vysokého standardu. Kdokoli se rozhodne pro prodej nemovitosti v České republice a obrátí se na jakoukoliv pobočku CENTURY 21, má záruku, že o něj bude dobře postaráno a výsledek bude spolehlivě pozitivní. Kdybych před začátkem své kariéry v CENTURY 21 prodával nemovitost například ve Francii, ani na minutu bych neváhal a svěřil bych obchod do rukou místní kanceláře ze sítě CENTURY 21. Mám v tuto společnost naprostou důvěru.

Jak doposud hodnotíte Vaši spolupráci s CENTURY 21? Jste se svou kariérní dráhou spokojený?

Se značkou CENTURY 21 se mi pracuje skvěle. Získal jsem zde vynikající podmínky pro vlastní obchody a to je vždy zásadní. Myslím, že se pro práci umím opravdu nadchnout, a vždy se snažím o budování dobrého jména jak svého, tak i celé společnosti a věřím, že se mi to daří.

Prozatím se mi nepodařilo vybudovat velký úspěšný tým realitních makléřů, což mě trošku mrzí. Mám ale v týmu skvělou realitní makléřku a kolegyni Anežku, kterou jsem vše učil od základů a dnes je z ní skvělá samostatná makléřka, na kterou se mohu já i klienti spolehnout. To považuji za velký úspěch. Velmi si vážím také ocenění v žebříčcích od pozic makléře měsíce až po umístění v soutěži Makléř roku, kterých se mi dostalo, stejně jako ocenění v titulu nováček roku, který získala naše kancelář.

Oblast realit je velmi dynamická a i Vy musíte pružně reagovat na vývoj trhu…

Dynamičnost realitního trhu považuji za velice aktuální téma, jelikož se nám trh mění doslova pod rukama. Člověk musí být neustále ve střehu a i podvědomě vyhodnocovat podněty, které na denní bázi zpracovává. Z každého vysledovaného trendu je zásadní vyvodit opatření a přizpůsobit se tak, abychom našim klientům poskytovali i nadále špičkové služby.

Jaké jsou Vaše nadcházející krátkodobé i dlouhodobé pracovní cíle a plány?

Cílem pro rok 2023 je stabilizovat svou pozici na trhu realitních kanceláří a úspěšně se vypořádat s přechodným oslabením poptávky. V dalších letech, jak jsem již zmínil, bych rád vybudoval rozsáhlejší tým.

Jaké je Vaše největší očekávání v rámci Vašeho podnikání?

Jediné očekávání, které teď mám, se týká trhu a jeho nastartování. Očekávám, a to nedočkavě, snížení inflace a s tím související snížení úrokových sazeb a následné zvýšení poptávky. Jelikož se řítíme do recese, můžeme jen doufat, že k tomu dojde rychle a podaří se nám vyhnout stagflaci.

Můžete říct konkrétní nástroje a benefity značky CENTURY 21, které Vám nejen v začátcích, ale i nyní ve Vaší práci pomáhají?

Jak jsem již zmiňoval, je to především síla velkého známého a nadnárodního brandu, kterému klienti důvěřují. Díky značce CENTURY 21 a jejímu skvělému renomé má potenciální klient vždy ponětí o tom, s kým jedná, což je velká psychologická výhoda. Master franšíza nás ale podporuje i přímo, a to v zásadních provozních věcech, jako je spolehlivý centrální CRM systém či hromadná levnější a propracovanější inzerce.

Na základě jakých kritérií si vybíráte lidi do týmu Vaší kanceláře?

Vždy jsem dbal na to, aby lidé, se kterými pracuji, byli čestní, slušní a pracovití. Právě tyto charakteristiky nováčkůmusnadňují získání nových dovedností, a to včetně komunikace s klienty, telefonování či diplomatického jednání v krizových situacích. Samotné vlastnosti se ale naučit nedají, a proto na ně při výběru nových lidí do týmu kladu extrémní důraz. Mám rád srdcaře, lidi, kteří se pro věc nadchnou a umějí si pro práci vyhradit potřebný čas. Nemám předsudky vůči věkovým kategoriím či dosaženému vzdělání.

Jak se Vám v rámci této profese daří skloubit osobní život, koníčky a práci?

Jedním slovem těžko. Ale správný manažer si vždy cestu najde, je to o kompletním nastavení vašeho života.První rok jsem fungoval naprosto neorganizovaně, pracoval jsem skutečně pořád a kdykoliv na zavolání, to se ale dlouhodobě nedá, musíte si v tom najít rytmus, stejně jako s ostatními věcmi v životě. Proto jsem si pevně do diáře naordinoval své sportovní tréninky v pravidelných intervalech a dal jsem si předsevzetí, že ty se neruší. Stejně tak jsem si pevně stanovil, že první schůzky budu vždy akceptovat až v 9:00, protože se chci v klidu ráno otužovat a udělat si snídani. Od jisté doby se snažím dodržovat i neděli jako den boží, tedy den volna, to mi ale dodnes na 100 % nejde. Také si člověk musí uvědomit, že ho třeba některá rána do kanceláře nic netáhne, protože má schůzku až okolo oběda někde v terénu, ale stejně tam nakonec jedu, protože tomu chci dávat maximum, a věřte nebo ne, práce se v kanceláři vždy najde.

Jakou nejcennější pomoc značky či centrály jste využil?

Jednoznačně pomoc v krizových situacích, jistota, že v tom nejsem sám. Jednání s některými klienty bývají náročná a v takových chvílích jsem obzvlášť rád, že za mnou stojí tak velká a silná značka jako CENTURY 21, která vás nasměruje k úspěšnému řešení.

Zaujal Vás příběh Dominika a také byste rádi podnikali v oblasti realit? Neváhejte nás kontaktovat!

Nenechte si
ujít

Dominik Ondrůšek: Být trpělivý a nepolevit se v realitním oboru vyplatí

Dominik Ondrůšek je majitelem vlastní realitní kanceláře CENTURY 21 FairTrade. Jak vypadaly jeho začátky, než si kancelář otevřel? „Než jsem realizoval svůj první uskutečněný obchod, uběhlo několik měsíců, které dnes vidím jako svůj velký test vůle a vytrvalosti. Byl ale důkazem, že snaha a ochota učit se, se v našem oboru opravdu vyplácí, a motivoval mě k dalšímu rozvoji.“ Nenechte si ujít celý rozhovor s úspěšným realitním makléřem.
Jaká byla Vaše cesta ke společnosti CENTURY 21? A jak dlouho již působíte jako majitel vlastní realitní kanceláře?

Při studiu vysoké školy jsem chtěl začít podnikat, měl jsem zkušenosti s prodejem zboží a komunikací s lidmi, ze školy jsem načerpal ekonomické a účetní povědomí. V tu dobu jsem nepřemýšlel o jiném segmentu k podnikání, než byl vzkvétající business nemovitostí. Přihlásil jsem se proto na výběrové řízení do jedné z poboček CENTURY 21, kde jsem pod laskavým vedením paní a pana Richterových začal pronikat do světa realit. Působil jsem jako realitní makléř, učil jsem se hodně za pochodu.

Než jsem realizoval svůj první uskutečněný obchod, uběhlo několik měsíců, které dnes vidím jako svůj velký test vůle a vytrvalosti. Byl ale důkazem, že snaha a ochota učit se, se v našem oboru opravdu vyplácí, a motivoval mě k dalšímu rozvoji. Chtěl bych proto apelovat na nováčky v oboru, aby byli trpěliví a nepolevovali, píle se rozhodně vyplatí.

Na nápad založit vlastní franšízu mě přivedl můj dlouholetý dobrý přítel Stanislav. Jednou se mi zmínil, že se mu nepodařilo najít slánskou pobočku CENTURY 21. Nedalo mi to a kontaktoval jsem manažera CENTURY 21 Martina Macháčka, který mi potvrdil, že pobočka z provozních důvodů zanikla. Sotva jsem to stihl říct Standovi do telefonu, oběma nám běžel v hlavě stejný nápad, že je to naše příležitost. Okamžitě jsem tak kontaktoval manažera CENTURY 21 Martina Macháčka se zájmem o informativní schůzku, kde nám sdělil podmínky spolupráce, vize našeho partnerství a potenciál, kterého lze dosáhnout. Už v průběhu schůzky nám bylo oběma jasné, že o partnerství s CENTURY 21 stojíme. Ještě tentýž týden jsme podepsali franšízovou smlouvu a vrhli se do budování nové éry slánské pobočky CENTURY 21 s přívlastkem FairTrade, která dnes již úspěšně funguje téměř čtyři roky.

Čím Vás oslovila spolupráce s CENTURY 21?

Brand CENTURY 21 jsem vždy vnímal jako silnou značku na nemovitostním trhu, která pro mě vždy byla jistou zárukou vysokého standardu. Kdokoli se rozhodne pro prodej nemovitosti v České republice a obrátí se na jakoukoliv pobočku CENTURY 21, má záruku, že o něj bude dobře postaráno a výsledek bude spolehlivě pozitivní. Kdybych před začátkem své kariéry v CENTURY 21 prodával nemovitost například ve Francii, ani na minutu bych neváhal a svěřil bych obchod do rukou místní kanceláře ze sítě CENTURY 21. Mám v tuto společnost naprostou důvěru.

Jak doposud hodnotíte Vaši spolupráci s CENTURY 21? Jste se svou kariérní dráhou spokojený?

Se značkou CENTURY 21 se mi pracuje skvěle. Získal jsem zde vynikající podmínky pro vlastní obchody a to je vždy zásadní. Myslím, že se pro práci umím opravdu nadchnout, a vždy se snažím o budování dobrého jména jak svého, tak i celé společnosti a věřím, že se mi to daří.

Prozatím se mi nepodařilo vybudovat velký úspěšný tým realitních makléřů, což mě trošku mrzí. Mám ale v týmu skvělou realitní makléřku a kolegyni Anežku, kterou jsem vše učil od základů a dnes je z ní skvělá samostatná makléřka, na kterou se mohu já i klienti spolehnout. To považuji za velký úspěch. Velmi si vážím také ocenění v žebříčcích od pozic makléře měsíce až po umístění v soutěži Makléř roku, kterých se mi dostalo, stejně jako ocenění v titulu nováček roku, který získala naše kancelář.

Oblast realit je velmi dynamická a i Vy musíte pružně reagovat na vývoj trhu…

Dynamičnost realitního trhu považuji za velice aktuální téma, jelikož se nám trh mění doslova pod rukama. Člověk musí být neustále ve střehu a i podvědomě vyhodnocovat podněty, které na denní bázi zpracovává. Z každého vysledovaného trendu je zásadní vyvodit opatření a přizpůsobit se tak, abychom našim klientům poskytovali i nadále špičkové služby.

Jaké jsou Vaše nadcházející krátkodobé i dlouhodobé pracovní cíle a plány?

Cílem pro rok 2023 je stabilizovat svou pozici na trhu realitních kanceláří a úspěšně se vypořádat s přechodným oslabením poptávky. V dalších letech, jak jsem již zmínil, bych rád vybudoval rozsáhlejší tým.

Jaké je Vaše největší očekávání v rámci Vašeho podnikání?

Jediné očekávání, které teď mám, se týká trhu a jeho nastartování. Očekávám, a to nedočkavě, snížení inflace a s tím související snížení úrokových sazeb a následné zvýšení poptávky. Jelikož se řítíme do recese, můžeme jen doufat, že k tomu dojde rychle a podaří se nám vyhnout stagflaci.

Můžete říct konkrétní nástroje a benefity značky CENTURY 21, které Vám nejen v začátcích, ale i nyní ve Vaší práci pomáhají?

Jak jsem již zmiňoval, je to především síla velkého známého a nadnárodního brandu, kterému klienti důvěřují. Díky značce CENTURY 21 a jejímu skvělému renomé má potenciální klient vždy ponětí o tom, s kým jedná, což je velká psychologická výhoda. Master franšíza nás ale podporuje i přímo, a to v zásadních provozních věcech, jako je spolehlivý centrální CRM systém či hromadná levnější a propracovanější inzerce.

Na základě jakých kritérií si vybíráte lidi do týmu Vaší kanceláře?

Vždy jsem dbal na to, aby lidé, se kterými pracuji, byli čestní, slušní a pracovití. Právě tyto charakteristiky nováčkůmusnadňují získání nových dovedností, a to včetně komunikace s klienty, telefonování či diplomatického jednání v krizových situacích. Samotné vlastnosti se ale naučit nedají, a proto na ně při výběru nových lidí do týmu kladu extrémní důraz. Mám rád srdcaře, lidi, kteří se pro věc nadchnou a umějí si pro práci vyhradit potřebný čas. Nemám předsudky vůči věkovým kategoriím či dosaženému vzdělání.

Jak se Vám v rámci této profese daří skloubit osobní život, koníčky a práci?

Jedním slovem těžko. Ale správný manažer si vždy cestu najde, je to o kompletním nastavení vašeho života.První rok jsem fungoval naprosto neorganizovaně, pracoval jsem skutečně pořád a kdykoliv na zavolání, to se ale dlouhodobě nedá, musíte si v tom najít rytmus, stejně jako s ostatními věcmi v životě. Proto jsem si pevně do diáře naordinoval své sportovní tréninky v pravidelných intervalech a dal jsem si předsevzetí, že ty se neruší. Stejně tak jsem si pevně stanovil, že první schůzky budu vždy akceptovat až v 9:00, protože se chci v klidu ráno otužovat a udělat si snídani. Od jisté doby se snažím dodržovat i neděli jako den boží, tedy den volna, to mi ale dodnes na 100 % nejde. Také si člověk musí uvědomit, že ho třeba některá rána do kanceláře nic netáhne, protože má schůzku až okolo oběda někde v terénu, ale stejně tam nakonec jedu, protože tomu chci dávat maximum, a věřte nebo ne, práce se v kanceláři vždy najde.

Jakou nejcennější pomoc značky či centrály jste využil?

Jednoznačně pomoc v krizových situacích, jistota, že v tom nejsem sám. Jednání s některými klienty bývají náročná a v takových chvílích jsem obzvlášť rád, že za mnou stojí tak velká a silná značka jako CENTURY 21, která vás nasměruje k úspěšnému řešení.

Zaujal Vás příběh Dominika a také byste rádi podnikali v oblasti realit? Neváhejte nás kontaktovat!
Menu