Lidé 4fin

Vojtěch Škoda: Náš kvalitní adaptační systém zlepší nejen pracovní podmínky nováčků, ale i jejich život jako takový

Regionální ředitel Vojtěch Škoda se ve financích pohybuje již 16 let. Za tu dobu nasbíral mnoho zkušeností nejen z oblasti samotného poradenství a práce s klienty, ale především z oblasti budování týmu a manažerských dovedností. Neslibuje zázraky na počkání, ale je přesvědčen o kvalitě adaptačního systému, který má pro své nováčky nastaven. Zajímá vás, co nového uchazeče čeká a co následuje po úspěšné adaptaci do Vojtova týmu? Čtěte následující rozhovor a dozvíte se více. 

Vojto, jak byste popsal svoji cestu finančním světem, která vás dovedla až k současné pozici Regionálního ředitele? 

Začátek cesty byl v prosinci 2006. Pamatuju si, že kolem mě byli úspěšní lidé, kteří měli úsměv na tváři, a nic pro ně nebyl problém. Ano, chtěl jsem mít také neomezený finanční příjem s výhledem na dřívější odchod do „finančního důchodu“. Po studiu vysoké školy jsem se do podnikání pustil naplno a začal jsem budovat svůj tým. Cesta byla trnitá, střídaly se úspěchy, pády, mnohdy jsem zažíval pocity, že na práci s lidmi prostě nejsem stavěný. Mělo to tak být, protože díky chybám se člověk učí, a proto se nyní mohu těšit z toho, že spolupracuji s kolegy v přátelském prostředí, z jejich individuálních úspěchů zažíváme společnou radost a navzájem se dokážeme podpořit. Tak, jako na začátku podnikání, i nyní mě zajímají pasivní příjmy, a o to více mě zároveň motivuje to, že mám možnost měnit životy nových spolupracovníků k lepšímu.

Dokážete si vzpomenout, jak jste se cítil v roli nováčka, který ve financích právě začíná? 

Ano, naprosto přesně si to vybavuji. Bylo to jako na houpačce. V obleku, v kanceláři, poblíž profesně zkušenějších kolegů jsem se cítil velmi dobře, vše dávalo smysl, bylo to jednoduché jako facka. Pak častokrát mezi známými, kteří přesně věděli, kde si rýpnut, už mi tak lehko nebylo. Hodně často jsem přemýšlel o tom, zda jdu po správné cestě, jestli třeba nebude výhodnější zaměstnání. Bohužel v začátcích kariéry jsem neměl štěstí na správně nastavený poradenský systém, na hodně věcí jsem si musel přijít sám a v průběhu se doučit. Nyní už je naštěstí doba jiná, adaptace je daleko jednodušší.

Vidíte nějaký rozdíl nebo posun v tom, jak se adaptuje nováček nyní? 

Určitě! Před 15 lety to byla jiná disciplína než nyní. Když jsem začínal, dostal jsem do ruky bez jakéhokoliv zaškolení 5 finančních analýz s tím, že mám přijít, až budou vyplněné a pak se teprve můžeme o něčem bavit. Dnes se tomu směju, protože s poradenstvím to tehdy nemělo nic společného. Oproti tomu dnes máme jasně zapracovaný adaptační proces, na základě kterého se nám velmi dobře daří adaptovat nové spolupracovníky. Používáme moderní kontrolní mechanismy, které nám pomáhají vyhodnocovat aktivity konzultantů dle jejich individuálních plánů.

Můžete nám popsat, co čeká nováčka, který by rád pracoval ve vašem týmu? Na co všechno by se měl připravit? 

Na začátku je důležité si stanovit motivy potenciálního uchazeče, jednoduše jaké má ambice. Na základě toho pak sestavujeme dohodu o odpovědnosti mezi manažerem a novým spolupracovníkem. V této dohodě jsou například stanoveny potřebné aktivity vedoucí ke splnění cílů. Zároveň je v ní zakomponovaná odpovědnost k dodržování tzv. pravidelného týdne a dalších důležitých úkolů, které vedou k vytvoření návyku. Velmi důležité je, aby nový kolega svému manažerovi důvěřoval a zadané úkoly plnil. Poté je předpoklad, že adaptace bude rychlá a správná. Začátek je hodně o direktivě, samostudiu a trénování. Odměnou pro potenciální uchazeče je profesionální manažerský systém, díky kterému se velmi dobře naučí podnikat ve financích.

Jaké překážky musí překonat a naopak v čem má podporu od vás či společnosti? 

Pokud se bavíme o překážkách, tak se velmi často stává, že překážka se skrývá spíše uvnitř. Proto s každým novým kolegou hodně pracujeme na sebejistotě. Tady jde hodně o důvěru v sebe sama a o to, aby si nováček uvědomil svoje silné vlastnosti, svoji osobnost. Když dojde k tomuto uvědomění, není pak tolik těžké překonat externí překážky a prakticky vše se dá natrénovat nebo se na to připravit. Dokonce máme hodně kolegů a kolegyň, kteří začínali při zaměstnání nebo při mateřské, tedy umíme podpořit i v rámci přechodu z různých životních či profesních etap do podnikání. Hodně nám pomáhá i adaptační bonus, který dokážeme zajistit pro nové uchazeče společně s centrálou společnosti. 

Je pro vás nyní nábor nových spolupracovníků aktuální téma? Jak si představujete ideálního uchazeče, který by se měl stát součástí týmu, který budujete? 

Nábor nových spolupracovníků aktuální téma bezesporu je. Jsme připraveni pro kvalitní adaptaci nových lidí, kteří si nechtějí pouze zlepšit pracovní podmínky, ale i život jako takový. Za poslední rok jsme v rámci manažerského systému velmi postoupili a musím říct, že jsem pyšný na to, jak nám to dnes kvalitně funguje. Nový uchazeč by měl hlavně chtít, tzn. měl by být cílevědomý, ochotný vzdělávat se, samostatný a alespoň trochu pracovitý.

Jaké jsou vaše budoucí cíle a plány? 

Pracovní cíle jsou jednoduché – vytvářet takové prostředí, ve kterém budeme dále růst a vychovávat spokojené manažery. Potom je reálné, že bychom v roce 2024 měli povýšit na zemské ředitelství. Soukromé cíle jsou také jednoduché – navyšovat poměr volného času ku pracovnímu, dále poznávat zeměkouli a jednou ročně si koupit investiční auto.

Jak trávíte volný čas? 

Sportem, hlavně fotbal, plavání, běh a posilovna. Moc rádi trávíme s rodinou čas v našem víkendovém domě na Šumavě nebo jednou ročně v Hondurasu na ostrově Roatan. Baví mě poznávání nových míst a cestování, nyní hlavně po Evropě. A pokud je pěkné počasí, rád se projedu v některém z mých starších automobilů.

 

Zaujal vás příběh Vojty a rádi byste se připojili k jeho týmu? Neváhejte a kontaktujte nás!

Nenechte si
ujít

Vojtěch Škoda: Náš kvalitní adaptační systém zlepší nejen pracovní podmínky nováčků, ale i jejich život jako takový

Regionální ředitel Vojtěch Škoda se ve financích pohybuje již 16 let. Za tu dobu nasbíral mnoho zkušeností nejen z oblasti samotného poradenství a práce s klienty, ale především z oblasti budování týmu a manažerských dovedností. Neslibuje zázraky na počkání, ale je přesvědčen o kvalitě adaptačního systému, který má pro své nováčky nastaven. Zajímá vás, co nového uchazeče čeká a co následuje po úspěšné adaptaci do Vojtova týmu? Čtěte následující rozhovor a dozvíte se více. 

Vojto, jak byste popsal svoji cestu finančním světem, která vás dovedla až k současné pozici Regionálního ředitele? 

Začátek cesty byl v prosinci 2006. Pamatuju si, že kolem mě byli úspěšní lidé, kteří měli úsměv na tváři, a nic pro ně nebyl problém. Ano, chtěl jsem mít také neomezený finanční příjem s výhledem na dřívější odchod do „finančního důchodu“. Po studiu vysoké školy jsem se do podnikání pustil naplno a začal jsem budovat svůj tým. Cesta byla trnitá, střídaly se úspěchy, pády, mnohdy jsem zažíval pocity, že na práci s lidmi prostě nejsem stavěný. Mělo to tak být, protože díky chybám se člověk učí, a proto se nyní mohu těšit z toho, že spolupracuji s kolegy v přátelském prostředí, z jejich individuálních úspěchů zažíváme společnou radost a navzájem se dokážeme podpořit. Tak, jako na začátku podnikání, i nyní mě zajímají pasivní příjmy, a o to více mě zároveň motivuje to, že mám možnost měnit životy nových spolupracovníků k lepšímu.

Dokážete si vzpomenout, jak jste se cítil v roli nováčka, který ve financích právě začíná? 

Ano, naprosto přesně si to vybavuji. Bylo to jako na houpačce. V obleku, v kanceláři, poblíž profesně zkušenějších kolegů jsem se cítil velmi dobře, vše dávalo smysl, bylo to jednoduché jako facka. Pak častokrát mezi známými, kteří přesně věděli, kde si rýpnut, už mi tak lehko nebylo. Hodně často jsem přemýšlel o tom, zda jdu po správné cestě, jestli třeba nebude výhodnější zaměstnání. Bohužel v začátcích kariéry jsem neměl štěstí na správně nastavený poradenský systém, na hodně věcí jsem si musel přijít sám a v průběhu se doučit. Nyní už je naštěstí doba jiná, adaptace je daleko jednodušší.

Vidíte nějaký rozdíl nebo posun v tom, jak se adaptuje nováček nyní? 

Určitě! Před 15 lety to byla jiná disciplína než nyní. Když jsem začínal, dostal jsem do ruky bez jakéhokoliv zaškolení 5 finančních analýz s tím, že mám přijít, až budou vyplněné a pak se teprve můžeme o něčem bavit. Dnes se tomu směju, protože s poradenstvím to tehdy nemělo nic společného. Oproti tomu dnes máme jasně zapracovaný adaptační proces, na základě kterého se nám velmi dobře daří adaptovat nové spolupracovníky. Používáme moderní kontrolní mechanismy, které nám pomáhají vyhodnocovat aktivity konzultantů dle jejich individuálních plánů.

Můžete nám popsat, co čeká nováčka, který by rád pracoval ve vašem týmu? Na co všechno by se měl připravit? 

Na začátku je důležité si stanovit motivy potenciálního uchazeče, jednoduše jaké má ambice. Na základě toho pak sestavujeme dohodu o odpovědnosti mezi manažerem a novým spolupracovníkem. V této dohodě jsou například stanoveny potřebné aktivity vedoucí ke splnění cílů. Zároveň je v ní zakomponovaná odpovědnost k dodržování tzv. pravidelného týdne a dalších důležitých úkolů, které vedou k vytvoření návyku. Velmi důležité je, aby nový kolega svému manažerovi důvěřoval a zadané úkoly plnil. Poté je předpoklad, že adaptace bude rychlá a správná. Začátek je hodně o direktivě, samostudiu a trénování. Odměnou pro potenciální uchazeče je profesionální manažerský systém, díky kterému se velmi dobře naučí podnikat ve financích.

Jaké překážky musí překonat a naopak v čem má podporu od vás či společnosti? 

Pokud se bavíme o překážkách, tak se velmi často stává, že překážka se skrývá spíše uvnitř. Proto s každým novým kolegou hodně pracujeme na sebejistotě. Tady jde hodně o důvěru v sebe sama a o to, aby si nováček uvědomil svoje silné vlastnosti, svoji osobnost. Když dojde k tomuto uvědomění, není pak tolik těžké překonat externí překážky a prakticky vše se dá natrénovat nebo se na to připravit. Dokonce máme hodně kolegů a kolegyň, kteří začínali při zaměstnání nebo při mateřské, tedy umíme podpořit i v rámci přechodu z různých životních či profesních etap do podnikání. Hodně nám pomáhá i adaptační bonus, který dokážeme zajistit pro nové uchazeče společně s centrálou společnosti. 

Je pro vás nyní nábor nových spolupracovníků aktuální téma? Jak si představujete ideálního uchazeče, který by se měl stát součástí týmu, který budujete? 

Nábor nových spolupracovníků aktuální téma bezesporu je. Jsme připraveni pro kvalitní adaptaci nových lidí, kteří si nechtějí pouze zlepšit pracovní podmínky, ale i život jako takový. Za poslední rok jsme v rámci manažerského systému velmi postoupili a musím říct, že jsem pyšný na to, jak nám to dnes kvalitně funguje. Nový uchazeč by měl hlavně chtít, tzn. měl by být cílevědomý, ochotný vzdělávat se, samostatný a alespoň trochu pracovitý.

Jaké jsou vaše budoucí cíle a plány? 

Pracovní cíle jsou jednoduché – vytvářet takové prostředí, ve kterém budeme dále růst a vychovávat spokojené manažery. Potom je reálné, že bychom v roce 2024 měli povýšit na zemské ředitelství. Soukromé cíle jsou také jednoduché – navyšovat poměr volného času ku pracovnímu, dále poznávat zeměkouli a jednou ročně si koupit investiční auto.

Jak trávíte volný čas? 

Sportem, hlavně fotbal, plavání, běh a posilovna. Moc rádi trávíme s rodinou čas v našem víkendovém domě na Šumavě nebo jednou ročně v Hondurasu na ostrově Roatan. Baví mě poznávání nových míst a cestování, nyní hlavně po Evropě. A pokud je pěkné počasí, rád se projedu v některém z mých starších automobilů.

 

Zaujal vás příběh Vojty a rádi byste se připojili k jeho týmu? Neváhejte a kontaktujte nás!
Menu