Lidé 4fin

Tomáš Rohlík: Pro podnikání ve financích potřebujete plán a člověka, který se dostal tam, kam vy teprve míříte

Samostatný konzultant Tomáš Rohlík je ve společnosti 4fin necelé 2 roky, přesto se dokázal poměrně rychle vypracovat a jeho profesní změna může mnohé z vás inspirovat. Zajímá vás, jakým způsobem se vypořádal se změnami, které s sebou nese přechod na IČ ze zaměstnaneckého poměru? A co vše mu dala a vzala práce v korporátu? Z čeho pocházejí zásady, které vyznává ve svém podnikání? 

Tomáši, kdy přesně začala vaše kariéra ve společnosti 4fin?

Ve společnosti 4fin jsem začal pracovat v polovině července roku 2020.

Co předcházelo práci ve financích? Jaké pracovní zkušenosti jste měl za sebou?

Moji obchodní kariéru nastartoval T-Mobile, kde jsem začal jako prodejce a pokračoval jsem manažerskou cestou až po regionálního manažera. Mezitím jsem si rok vyzkoušel dělat vedoucího Volkswagen Užitkových vozů.

Co nastalo ve vašem životě, že jste se rozhodl změnit práci a vydat se podnikatelským směrem?

V zaměstnání jsem v tu chvíli cítil svůj strop a neviděl jsem žádný výrazný posun, který by mě v brzké době čekal. Když se dostanete do firmy, rozpohybujete jí spolu s lidmi, se kterými vás to baví. Pak dosáhnete toho, že to funguje, ale stejně na vás čeká otázka „A o co budu usilovat teď?“. S finančním poradenstvím jsem měl klientskou zkušenost, byla tam možnost pracovat v dnešní době už odkudkoliv, slučovalo se to s mojí myšlenkou o podnikání, tak jsem se rozhodl a začal jsem.

Co vám zaměstnanecký poměr dal a co naopak vzal? Jaké je vaše porovnání s prací na IČ?

V zaměstnání jsem se naučil spoustu věcí, ze kterých v dnešní práci čerpám. Každý fungující korporát potřebuje systém práce, kontroly, aktivit a abyste tam vydrželi delší dobu, musí tam být kolektiv nebo člověk, který k vám přistupuje s lidským a empatickým přístupem. Takže určitě mě zaměstnání naučilo, jak pracovat systematicky, jak jednat s lidmi, na kterých závisí vaše výsledky a také, jak jednat se zákazníky. Co mi naopak vzal? Řekl bych spíše, že jsem dozrál k uvědomění, že pokud využiju svoje dosavadní zkušenosti, znalosti a systém práce někde, kde nejsem limitován mimo jiné konkrétní značkou produktů, cílovou skupinou zákazníků a místem, kde svoji práci budu vykonávat, bude mi dávat větší smysl rozvíjet svůj budoucí tým a potažmo sebe, právě tam. To vedlo k mé změně zaměstnání a přechodu k práci na IČ.

Při přechodu ze zaměstnaneckého poměru se mnoho lidí obává ztráty jistoty, výpadku příjmu či mají obavu z nepochopení okolí. Jak to bylo ve vašem případě? S čím jste se musel potýkat a co vám naopak pomohlo jít kupředu?

Určitě plán. Sám jsem proti tomu, aby člověk hned všeho nechal, skončil v zaměstnání a šel okamžitě podnikat. Je potřeba zjistit, zda je obor, který zvolil, vhodný právě pro něj a znal náplň práce.
Pokud chce člověk začít podnikat, vždy je dobré mít plán. Pokud k tomu má i člověka, který už se dostal tam, kam právě daný člověk směřuje, je to super v tom, že může následovat jeho opakovatelné kroky a vyvarovat se chyb.

Můžete říct konkrétní benefity nebo nástroje společnosti 4fin, které vám nejen v začátku, ale i nyní ve vaší práci pomáhají?

Vnímám to ještě intenzivněji až nyní, kdy už pár lidí začínám vést. Pravidelný týden aktivit, který je klíčovým při zapracování nováčku, elektronická finanční analýza, ze které klient obdrží výstup a v tu chvíli má právě ten svůj plán, za kterým společně jdeme. V neposlední řadě mi mnoho času při ladění klientského řešení šetří finanční srovnávače a kalkulačky.

Jaké jsou hlavní zásady ve vašem podnikání, aby vám dávalo smysl?

Hodně jsem si převzal ze sportu, který jsem od dětství dělal. Když má člověk aktivity, tak má výsledky.
Když má člověk dobrého trenéra, tak je úspěšný.
Když dělám „sport“, který mě baví, budu ho dělat dlouhodobě. Stejné je to i u nás.

Jak vnímáte práci a služby finančního konzultanta? V čem vidíte hlavní přínos pro klienta?

Každý klient má své sny a přání. Jedním z nich může být například jeho nový domov. Jako finanční konzultant jsem s klientem již od počátku výběru nemovitosti, přes její financování až po samotné předání nemovitosti. A jaké role zaujímám v tomto celém procesu? Jsem psycholog, finanční konzultant, analytik rizik a mnoho dalšího. Naše práce už dávno není ve stavu, kdy za vámi klient přišel a řekl konkrétní produkt, který potřebuje. Jaká je tedy z mého pohledu přidaná hodnota pro klienta? Klient ve spolupráci se mnou získává dlouhodobého partnera na řešení jakékoliv situace, kde budou k řešení zapotřebí finance.☺

Co rád děláte ve volném čase? 

Větší část volného času věnuji sportu, chodím do posilovny a rád hraji tenis. Víkendy většinou trávím v západních Čechách s rodinou a přáteli. 

Zaujal vás příběh Tomáše, máte chuť s námi spolupracovat a rozvíjet své obchodní dovednosti? Napište nám! 

Nenechte si
ujít

Tomáš Rohlík: Pro podnikání ve financích potřebujete plán a člověka, který se dostal tam, kam vy teprve míříte

Samostatný konzultant Tomáš Rohlík je ve společnosti 4fin necelé 2 roky, přesto se dokázal poměrně rychle vypracovat a jeho profesní změna může mnohé z vás inspirovat. Zajímá vás, jakým způsobem se vypořádal se změnami, které s sebou nese přechod na IČ ze zaměstnaneckého poměru? A co vše mu dala a vzala práce v korporátu? Z čeho pocházejí zásady, které vyznává ve svém podnikání? 

Tomáši, kdy přesně začala vaše kariéra ve společnosti 4fin?

Ve společnosti 4fin jsem začal pracovat v polovině července roku 2020.

Co předcházelo práci ve financích? Jaké pracovní zkušenosti jste měl za sebou?

Moji obchodní kariéru nastartoval T-Mobile, kde jsem začal jako prodejce a pokračoval jsem manažerskou cestou až po regionálního manažera. Mezitím jsem si rok vyzkoušel dělat vedoucího Volkswagen Užitkových vozů.

Co nastalo ve vašem životě, že jste se rozhodl změnit práci a vydat se podnikatelským směrem?

V zaměstnání jsem v tu chvíli cítil svůj strop a neviděl jsem žádný výrazný posun, který by mě v brzké době čekal. Když se dostanete do firmy, rozpohybujete jí spolu s lidmi, se kterými vás to baví. Pak dosáhnete toho, že to funguje, ale stejně na vás čeká otázka „A o co budu usilovat teď?“. S finančním poradenstvím jsem měl klientskou zkušenost, byla tam možnost pracovat v dnešní době už odkudkoliv, slučovalo se to s mojí myšlenkou o podnikání, tak jsem se rozhodl a začal jsem.

Co vám zaměstnanecký poměr dal a co naopak vzal? Jaké je vaše porovnání s prací na IČ?

V zaměstnání jsem se naučil spoustu věcí, ze kterých v dnešní práci čerpám. Každý fungující korporát potřebuje systém práce, kontroly, aktivit a abyste tam vydrželi delší dobu, musí tam být kolektiv nebo člověk, který k vám přistupuje s lidským a empatickým přístupem. Takže určitě mě zaměstnání naučilo, jak pracovat systematicky, jak jednat s lidmi, na kterých závisí vaše výsledky a také, jak jednat se zákazníky. Co mi naopak vzal? Řekl bych spíše, že jsem dozrál k uvědomění, že pokud využiju svoje dosavadní zkušenosti, znalosti a systém práce někde, kde nejsem limitován mimo jiné konkrétní značkou produktů, cílovou skupinou zákazníků a místem, kde svoji práci budu vykonávat, bude mi dávat větší smysl rozvíjet svůj budoucí tým a potažmo sebe, právě tam. To vedlo k mé změně zaměstnání a přechodu k práci na IČ.

Při přechodu ze zaměstnaneckého poměru se mnoho lidí obává ztráty jistoty, výpadku příjmu či mají obavu z nepochopení okolí. Jak to bylo ve vašem případě? S čím jste se musel potýkat a co vám naopak pomohlo jít kupředu?

Určitě plán. Sám jsem proti tomu, aby člověk hned všeho nechal, skončil v zaměstnání a šel okamžitě podnikat. Je potřeba zjistit, zda je obor, který zvolil, vhodný právě pro něj a znal náplň práce.
Pokud chce člověk začít podnikat, vždy je dobré mít plán. Pokud k tomu má i člověka, který už se dostal tam, kam právě daný člověk směřuje, je to super v tom, že může následovat jeho opakovatelné kroky a vyvarovat se chyb.

Můžete říct konkrétní benefity nebo nástroje společnosti 4fin, které vám nejen v začátku, ale i nyní ve vaší práci pomáhají?

Vnímám to ještě intenzivněji až nyní, kdy už pár lidí začínám vést. Pravidelný týden aktivit, který je klíčovým při zapracování nováčku, elektronická finanční analýza, ze které klient obdrží výstup a v tu chvíli má právě ten svůj plán, za kterým společně jdeme. V neposlední řadě mi mnoho času při ladění klientského řešení šetří finanční srovnávače a kalkulačky.

Jaké jsou hlavní zásady ve vašem podnikání, aby vám dávalo smysl?

Hodně jsem si převzal ze sportu, který jsem od dětství dělal. Když má člověk aktivity, tak má výsledky.
Když má člověk dobrého trenéra, tak je úspěšný.
Když dělám „sport“, který mě baví, budu ho dělat dlouhodobě. Stejné je to i u nás.

Jak vnímáte práci a služby finančního konzultanta? V čem vidíte hlavní přínos pro klienta?

Každý klient má své sny a přání. Jedním z nich může být například jeho nový domov. Jako finanční konzultant jsem s klientem již od počátku výběru nemovitosti, přes její financování až po samotné předání nemovitosti. A jaké role zaujímám v tomto celém procesu? Jsem psycholog, finanční konzultant, analytik rizik a mnoho dalšího. Naše práce už dávno není ve stavu, kdy za vámi klient přišel a řekl konkrétní produkt, který potřebuje. Jaká je tedy z mého pohledu přidaná hodnota pro klienta? Klient ve spolupráci se mnou získává dlouhodobého partnera na řešení jakékoliv situace, kde budou k řešení zapotřebí finance.☺

Co rád děláte ve volném čase? 

Větší část volného času věnuji sportu, chodím do posilovny a rád hraji tenis. Víkendy většinou trávím v západních Čechách s rodinou a přáteli. 

Zaujal vás příběh Tomáše, máte chuť s námi spolupracovat a rozvíjet své obchodní dovednosti? Napište nám! 
Menu