Oblastní ředitelka Klára Hájková pochází z učitelské rodiny, takže k číslům a matematice měla vždy blízko. Asi i z toho důvodu je již 14 let ve financích a již v letošním roce plánuje se svým týmem dosáhnout další kariérní mety. Co ji v práci nejvíce pomáhá? Jak vypadá ideální tipař, se kterým by ráda spolupracovala? A jaký je její nevšední koníček? To vše a mnohem více se dozvíte v novém rozhovoru.
Kláro, jaká byla vaše cesta finančním světem až na pozici Oblastní ředitelky ve společnosti 4fin?
Ve financích podnikám už 14 let. Jelikož jsem z učitelské rodiny, kde se učila po generace matematika, k číslům jsem měla vždycky blízko. Kromě toho jsem ve druháku na Vysoké škole ekonomické chtěla nějakou praxi, která bude v životopisu vypadat dobře. Tak začala moje kariéra ve financích. V roce 2022 jsme se týmově rozhodli nastoupit do společnosti 4fin. S kolegy v týmu jsme vytvořili tabulku kritérií a porovnali si všechny společnosti, které nás zajímaly. 4fin v nich vyhrál jednoznačně první místo.
Co vám ve vaší práci nejvíce pomáhá? Využíváte například leadový modul?
Máme skvělý marketing, rychlou podporu v IT, schopné lidi na centrále jak ve 4fin, tak v Broker trustu, a díky nim je práce snazší. Na začátku pro nové kolegy je skvělé, že máme 11 zdrojů na klienty a letos, kdy je tu ještě příležitost důchodové reformy, dává velký smysl využít možnosti leadového modulu a tipařů. Tím, že máme více druhů leadů, dokážu rozjet každého nového spolupracovníka, aby si vydělal skvělé peníze. U nových kolegů stačí jen chtít a k tomu pořádně makat.
Kromě leadového modulu mi nejvíce pomáhají moji kolegové, hlavně manažerky, o které se mohu opřít. Díky nim fungujeme společně v tandemu jako tým.
Jak pracujete s tipaři? Využíváte jejich potenciálu?
Co jsme letos zavedli u nových kolegů, je vytipování tipařů hned na začátku spolupráce. Díky tomu mají více rozjetých zdrojů na tvorbu klientského kmene. Pro mě je důležité, aby naši potenciální tipaři pochopili, proč to nabízíme zrovna jim a jak se pracuje s leadovým systémem. Jde mi o to, aby v tom viděli jednoduchost a příležitosti, které ze vzájemné spolupráce plynou. S každým tipařem si poté dáváme ukázku naší práce, aby zažili na vlastní kůži, jak fungujeme. Zároveň s nimi trénujeme obchodní řeč pro potenciální klienty, aby pochopili a chtěli využít naše služby. Následně jsme společně v kontaktu, posíláme jim každý měsíc novinky z trhu, aby měli obsah, co mohou s lidmi komunikovat. Případně se vidíme online/osobně a probíráme dosavadní úspěchy a další příležitosti na finančním trhu. Je pro mě důležitá hlavně lidskost a upřímnost, dle toho si také tipaře vybírám.
Stále aktuální je téma náborů. Jak se vám v této oblasti daří? Je snazší oslovit nováčky mimo obor nebo raději sáhnete po někom z finančního trhu?
V předchozí společnosti jsme se soustředili hlavně na nováčky mimo obor. Nebráníme se žádným zdrojům, a jsem moc ráda, že na nábor máme nyní více možností. Mně osobně dobře fungují sociální sítě, kde se propojuji s mnoha lidmi z financí, a pak už je to jen o tom si říct, zdali si lidsky a hodnotově sedneme a máme podobnou vizi. Když ano, tak se pak domlouváme dál. Letos máme v týmu nyní nově registrovaných 37 % nováčků mimo obor a 63 % nových spolupracovníků je z oboru, takže mírně převažují kolegové z finančního trhu.
Na co se nejvíce s vaším týmem nyní zaměřujete? Jaké je rozložení vašeho portfolia?
V mém ředitelství kladu důraz na komplexní finanční poradenství. Cílím na to, abychom měli strukturu produkce v rovnováze. Aktuálně mám já osobně portfolio rozložené takto: investice 40 %, životní pojištění 31 %, úvěry 13 % a zbytek, neživotní pojištění a ostatní produkty tvoří 16 %.
V týmu stále lehce převládá životní pojištění, ale povedlo se nám ho už stáhnout pod 40 %. Věřím, že nyní se zvýšeným zájmem o hypotéky a DIP budeme v trendu pokračovat.
Jaká je nyní nálada v týmu?
V poslední době mám radost, když vidím lidi z týmu, jak jsou společně na nějaké akci a fungují už společně beze mě, a já mohu věci sledovat více z povzdálí. Letos nás čeká postup na regionální ředitelství, takže to v týmu bzučí jako v úlu. Kanceláře máme zatím v Praze a Brně a aktuálně do Brna ještě hledáme nové kolegy, tak pokud o někom víte, budu ráda za propojení. V úlu ještě místa jsou :).
Vím, že máte 2 děti, takže tuto otázku nemohu vynechat – jak se vám daří kloubit kariéru s rodinným životem? Máte na to nějaký recept?
Ne nadarmo se říká, že ženy s dětmi jsou nejlepší manažerky, protože mají time management v malíku. Já plánování miluji, i ho školím jako lektor v neziskovce už sedmým rokem. Tím, že manžel pracuje na plný úvazek, a já ve své podstatě také, je to velmi často o domluvě, komunikaci mezi námi a vzájemném pochopení. Naštěstí si většinou dokážeme vyjít vstříc, a pokud je to kritické a oba nemůžeme, mám kousek od nás moje rodiče, kteří si rádi vnoučata jednou měsíčně vezmou na přespání k nim. Velká výhoda je, že už mám děti větší (4 a 6 let), takže oba chodí do školky a člověku se tak uvolní ruce.
Jak nejraději trávíte volný čas?
Jednoznačně společný čas s mou rodinou. Ať už formou cestování a výletů nebo společných chvil strávených doma u deskových her či na zahradě. Když zbyde chvilka pro mě, ráda zajdu na pole dance, přečtu si dobrou knihu, zdokonaluji se v obchodní angličtině a vždy mi udělá radost dobrá káva.